Poruszający się na wózku inwalidzkim Qamar Khaliq nakręcił film, na którym strażnik pociągu - pracownik kolejowej spółki Northern Rail – odmawia mu pomocy w rozłożeniu rampy dla niepełnosprawnych podczas wsiadania do pociągu. Przedstawiciel przewoźnika przeprosił niepełnosprawnego po tym, jak ten ujawnił film - podał potral railnetwork.info.
Ojciec Qamara powiedział, że jego synowi tego dnia wielokrotnie odmawiano pomocy na stacji kolejowej Manchester Piccadilly. Dodał, że podróż, która powinna trwać 10 minut przez obojętność pracowników kolejowej spółki zajęła Qamarowi prawie dwie godziny. Poruszający się na wózku 35-latek stwierdził, że nie pozostało mu nic innego, jak sfilmować reakcję strażników pociągu.
Qamar powiedział, że zawsze przybywa na stację kolejową 10 minut wcześniej, aby być pewnym, że znajdzie pomoc przy wsiadaniu do pociągu. Tego dnia, kiedy nakręcił film nie mógł jednak znaleźć nikogo z załogi pociągu. Postanowił mu pomóc jeden z pasażerów i wezwał strażników, aby Ci rozłożyli rampę dla osób poruszających się na wózku. Kiedy przybili strażnicy powiedzieli Qamarowi, że nie mogą zabrać go do pociągu i będzie musiał poczekać na następny. Kiedy zdziwiony niepełnosprawny zapytał dlaczego, został zignorowany. W tej sytuacji postanowił wyjąć kamerę i sfilmować reakcję strażników. Wówczas inny stróż krzyknął na niego i zagroził wezwaniem policji, która miałaby go ukarać za filmowanie. Ostatecznie mężczyzna wrócił do domu busem.
- Pragniemy pomóc każdemu, kto potrzebuje pomocy. Dlatego kładziemy rampy w naszych pociągach i dlatego zatrudniamy asystentów – powiedział Pete Myers, szef działu jakości usług w Northern Rail. – Chciałbym przeprosić pana Khaliq. – dodał.
Więcej