Partnerzy serwisu:
Biznes

Andrzej Bittel: MIB aktywnie pracuje nad ożywieniem rynku [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
22-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Przetargi na naprawę i modernizację infrastruktury kolejowej należącej do PKP PLK, które w ostatnich miesiącach pojawiły się na rynku, przyniosły w końcu ożywienie. – Będziemy dalej aktywnie pracować nad tym, aby rynek rozruszać i przyspieszyć inwestycje na kolei – powiedział podczas Kongresu Kolejowego podsekretarz stanu Andrzej Bittel, odpowiadający w MIB za kolej.

– W zasadzie cały rok 2016 był poświęcony pracom związanym z przygotowaniem postępowań przetargowych przez PKP PLK. One już się pojawiają, będzie ich też sporo z początkiem 2017 r. To już jest impuls dla producentów elementów infrastruktury i wykonawców prac – mówił podczas Kongresu Kolejowego Andrzej Bittel z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

Ruszają spore przetargi

Przedstawiciel MIB, w kontekście dużych przetargów mających pobudzić rynek, wspomniał m.in. o kontynuacji programu przejazdowego, dzięki któremu na rynku pojawiło się zlecenie o wartości 400 mln zł. Wiadomo też, że wkrótce ogłoszony zostanie przetarg związany z kontynuacją rozpoczętego w poprzedniej perspektywie programu wymiany rozjazdów. Został on dopisany do znowelizowanego Krajowego Programu Kolejowego.

Największym zadaniem, które w 2016 roku ogłosiły PKP PLK jest budowa tunelu średnicowego pod Łodzią. Przedmiotem zamówienia jest wybudowanie nowej linii kolejowej w podziemnym tunelu średnicowym pomiędzy dworcami Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska oraz Łódź Żabieniec a także budowa dwóch nowych podziemnych stacji. Oferty można składać do 11 stycznia 2017 roku.

Inny duży przetarg ruszył w połowie listopada i dotyczy modernizacji linii nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie. Więcej o postępowaniu piszemy tutaj. We wrześniu prezes PKP PLK Ireneusz Merchel informował, że suma wartości wszystkich tegorocznych postępowań wyniesie 9,2 mld zł.

PKP Intercity i przewoźnicy samorządowi kupują tabor

– Ruszyły już niektóre postępowania związane z modernizacją taboru PKP Intercity, w 2017 roku pojawią się też przetargi na całkiem nowy tabor. Liczymy, że przyczyni się to do ożywienia wśród jego producentów – dodał Andrzej Bittel. Warto przypomnieć, że bardzo duże zamówienie na nowe elektryczne zespoły trakcyjne (którym z pewnością zainteresują się Pesa, Newag i Stadler, a być może także inni producenci) zamierzają za kilka tygodni ogłosić Koleje Mazowieckie.

Podsekretarz stanu w MIB podkreślił także konieczność zagospodarowania 67 mld zł na inwestycje kolejowe z funduszy unijnych. – Chodzi jednak nie tylko o to, żeby wydać te pieniądze, ale żeby przyniosło to odpowiedni skutek dla pasażerów i firm. Prawdziwym osiągnięciem będzie dopiero przedstawienie społeczeństwu odpowiednich efektów tych działań – zapewnił.

Relację z wystąpienia ministra na Kongresie Kolejowym można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5