Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Amtrak zaprezentował nowe lokomotywy od Siemensa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Autor:

simetra

Data publikacji:
13-03-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Amtrak

Podziel się ze znajomymi:

Lokomotywy oznaczone numerami 301 i 302 to pierwsze z 75 jednostek typu ALC-42, które mają zostać dostarczone przez Siemensa do 2024 roku. Będą one prowadziły składy Empire Builder łączące Chicago z Seattle.

Umowa pomiędzy Amtrakiem a Siemens Mobility została podpisana 21 grudnia 2018 roku. Zamówienie obejmuje 75 lokomotyw Charger typu ALC-42 wraz z opcją na dostawę kolejnych 100 pojazdów. Wartość podstawowego zamówienia, które obejmuje także utrzymanie to 850 mln USD. Produkcja pierwszej lokomotywy ALC-42 rozpoczęła się w marcu 2020 roku, a później pierwsze zostałe skierowane na testy.

Wcześniej, to jest w roku 2014 na zakup lokomotyw z rodziny Charger zdecydował się agencja stanowe odpowiadające za transport w Illinois, Kalifornii, Michigan, Missouri i Waszyngtonie, które nabyły łącznie 32 lokomotywy typu SC-44 i przekazały je do wykorzystania na określonych trasach przez Amtraka.

ALC-42 powstały w oparciu o model SC-44, ale dostosowano je do obsługi najdłuższych tras. Znacząco zwiększono możliwość zabrania paliwa – z 6,8 tys. litrów do 8,3 tys. litrów, zmodernizowane zostało także czoło pojazdu oraz zmniejszona moc pojazdu przy jednoczesnym wydłużeniu okresów serwisowych.

Lokomotywy typu Charger SC-44 są jednymi z najbardziej popularnych lokomotyw dla pociągów pasażerskich w Ameryce Północnej – pokonują prawie 5 milionów kilometrów tras każdego roku. Lokomotywy umożliwiają korzystanie z najnowszych systemów bezpieczeństwa, w tym zarządzanie energią podczas zderzenia (Crash Energy Management) oraz certyfikowany w Stanach Zjednoczonych system sterowania pociągiem PTC, który poprawia wydajność składu. Nowe lokomotywy są w stanie rozpędzić się do 125 mil na godzinę dzięki 16-cylindrowym silnikom QSK95 Cummins o mocy 4400 koni mechanicznych. Chargery są cichsze niż wymieniane standardowe lokomotywy spalinowe. A zdaniem Siemensa także idealnie pasują do designu wagonów oraz zapewniają płynniejszą kontrolę i cichszą jazda zwiększają komfort pasażerów.

Jak zapewnia producent, nowe lokomotywy są również bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego od ich poprzedników. Spełniają normy emisyjne na poziomie 4, co oznacza, że emisja tlenków azotu jest zmniejszona o ponad 89%, a cząstek stałych o 95% w porównaniu do poziomu 0. Lokomotywy są włączone w program mający na celu ożywianie amerykańskiej koniunktury i będą produkowane w zakładach Siemensa w Sacramento w Kalifornii. Fabryka w Sacramento jest zasilana w 80% przez energię słoneczną. Silniki diesla są produkowane przez spółkę Cummins w fabryce w Seymour w stanie Indiana.

ALC-42 będą wdrażane do użycia do roku 2024. Zastąpią lokomotywy serii P40 i P42.

Docelowo będą on obsługiwać wiele tras na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Oprócz wspomnianego Empire Builder będą to także Auto Train, California Zephyr, Capitol Limited czy Texas Eagle.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Infrastruktura

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2022

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Infrastruktura

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5