Partnerzy serwisu:
Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów
fot. Justin Franz/ Amtrak
Amerykański przewoźnika zapowiedział rozpoczęcie procesu wymiany taboru obsługującego najdłuższe, transkontynentalne, nocne połączenia, w tym: California Zephyr, Crescent, Empire Builder czy Southwest Chief. Zmiany mają objąć także Auto Train, obsługujący trasę na Florydę.

W grudniu Amtrak rozesłał do producentów RFI (reguest for information), czyli oficjalne zapytanie badające, jaka jest obecnie dostępna oferta i jakie rozwiązania techniczne będą mogły zostać zaprezentowane. W zapytaniu amerykański przewoźnik dokładnie opisał zakres usług wykonywanych obecnie przy użyciu wagonów Superliner I i II, Viewliner I i II oraz Amfleet II i zaznaczył, że poszukuje nowych rozwiązań, które mają zdefiniować standard podróży na kolejne dekady.

W tym roku Amtrak zamierza rozpocząć kolejny etap postępowania i otrzymać oferty od producentów. Jak przyznaje sam przewoźnik, zakup nowego tabory nie byłby możliwy, gdyby nie przyjęcie Infrastructure Investment and Jobs Act w 2021 r. Rozwojowi kolei w USA od samego początku sprzyja obecny prezydent Joe Biden.

Oprócz wspomnianych już najpopularniejszych tras wymiana taboru ma objąć także inne połączenia – łącznie będzie to 14 najdłuższych połączeń nocnych. – Zakup nowych wagonów do obsługi pociągów dalekobieżnych pozwoli Amtrakowi zmodernizować kultowe i kluczowe relacje łączące wiele regionów naszego kraju. Szukamy nowych pociągów, które poprawią bezpieczeństwo, niezawodność, dostępność i wydajność, a jednocześnie będą oferować funkcje, które nasi klienci uważają za najważniejsze dla podróży kolejowych w XXI wieku – powiedział Tony Coscia, prezes zarządu Amtrak. Dodał przy tym, że najstarsze z obecnie używanych wagonów weszły do służby w 1979 r., a ich cykl życia dobiega właśnie końca.

Ostatnie lata przyniosły znaczne zwiększenie inwestycji taborowych Amtraka. W grudniu ubiegłego roku zaprezentowane zostały pierwsze wizualizacje składów Airo, które dostarczy Siemens Mobility. To efekt podpisanej 2 lipca 2021 umowy, w ramach której dostarczone zostaną 73 składy o wartości 3,4 mld USD wraz z pakietem serwisowym, który podnosi łączną wartość zamówienia do 7,3 mld USD.

W kwietniu 2022 zaprezentowane zostało także wnętrze nowych składów Acela budowanych przez Alstom. W 2016 r. Amtrak zamówił 28 składów o wartość niemal 2,5 mld USD.

W marcu poprzedniego roku Amtrak pokazał także pierwsze nowe lokomotywy Charger typu ALC-42 dostarczone przez Siemensa. To zamówienie realizowane na podstawie umowy z 21 grudnia 2018 roku, które obejmuje 75 lokomotyw wraz z opcją na dostawę kolejnych 100 pojazdów (przewoźnik już powiększył zamówienie do 125 jednostek). Wartość podstawowego zamówienia wraz z utrzymaniem to 850 mln USD.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Infrastruktura

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2022

Amtrak: Nowa malatura lokomotyw

Tabor i technika

Amtrak: Nowa malatura lokomotyw

Łukasz Malinowski 21 kwietnia 2022

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Infrastruktura

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2022

Amtrak: Nowa malatura lokomotyw

Tabor i technika

Amtrak: Nowa malatura lokomotyw

Łukasz Malinowski 21 kwietnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5