NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

| Łukasz Malinowski 24.01.2023 2,9k

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów
fot. Justin Franz/ Amtrak
Amerykański przewoźnika zapowiedział rozpoczęcie procesu wymiany taboru obsługującego najdłuższe, transkontynentalne, nocne połączenia, w tym: California Zephyr, Crescent, Empire Builder czy Southwest Chief. Zmiany mają objąć także Auto Train, obsługujący trasę na Florydę.
W grudniu Amtrak rozesłał do producentów RFI (reguest for information), czyli oficjalne zapytanie badające, jaka jest obecnie dostępna oferta i jakie rozwiązania techniczne będą mogły zostać zaprezentowane. W zapytaniu amerykański przewoźnik dokładnie opisał zakres usług wykonywanych obecnie przy użyciu wagonów Superliner I i II, Viewliner I i II oraz Amfleet II i zaznaczył, że poszukuje nowych rozwiązań, które mają zdefiniować standard podróży na kolejne dekady.

W tym roku Amtrak zamierza rozpocząć kolejny etap postępowania i otrzymać oferty od producentów. Jak przyznaje sam przewoźnik, zakup nowego tabory nie byłby możliwy, gdyby nie przyjęcie Infrastructure Investment and Jobs Act w 2021 r. Rozwojowi kolei w USA od samego początku sprzyja obecny prezydent Joe Biden.

Oprócz wspomnianych już najpopularniejszych tras wymiana taboru ma objąć także inne połączenia – łącznie będzie to 14 najdłuższych połączeń nocnych. – Zakup nowych wagonów do obsługi pociągów dalekobieżnych pozwoli Amtrakowi zmodernizować kultowe i kluczowe relacje łączące wiele regionów naszego kraju. Szukamy nowych pociągów, które poprawią bezpieczeństwo, niezawodność, dostępność i wydajność, a jednocześnie będą oferować funkcje, które nasi klienci uważają za najważniejsze dla podróży kolejowych w XXI wieku – powiedział Tony Coscia, prezes zarządu Amtrak. Dodał przy tym, że najstarsze z obecnie używanych wagonów weszły do służby w 1979 r., a ich cykl życia dobiega właśnie końca.

Ostatnie lata przyniosły znaczne zwiększenie inwestycji taborowych Amtraka. W grudniu ubiegłego roku zaprezentowane zostały pierwsze wizualizacje składów Airo, które dostarczy Siemens Mobility. To efekt podpisanej 2 lipca 2021 umowy, w ramach której dostarczone zostaną 73 składy o wartości 3,4 mld USD wraz z pakietem serwisowym, który podnosi łączną wartość zamówienia do 7,3 mld USD.

W kwietniu 2022 zaprezentowane zostało także wnętrze nowych składów Acela budowanych przez Alstom. W 2016 r. Amtrak zamówił 28 składów o wartość niemal 2,5 mld USD.

W marcu poprzedniego roku Amtrak pokazał także pierwsze nowe lokomotywy Charger typu ALC-42 dostarczone przez Siemensa. To zamówienie realizowane na podstawie umowy z 21 grudnia 2018 roku, które obejmuje 75 lokomotyw wraz z opcją na dostawę kolejnych 100 pojazdów (przewoźnik już powiększył zamówienie do 125 jednostek). Wartość podstawowego zamówienia wraz z utrzymaniem to 850 mln USD.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

USA (239)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

USA (239)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5