Amerykański pasażerski dalekobieżny przewoźnik kolejowy pokazał wnętrza zamówionych w Alstomie składów dużych prędkości. Nowe jednostki mają przyciągnąć pasażerów komfortem i krótszym, niż obecnie, czasem przejazdu. Wprowadzenie ich do eksploatacji przewidziano na przyszły rok.
Dostarczone przez Alstom nowe jednostki mają zostać dostarczone w przyszłym roku. Będą wykorzystywane w 735-kilometrowym Korytarzu Północno-Wschodnim (NEC), łączącym Waszyngton z Baltimore, Filadelfią, Nowym Jorkiem i Bostonem. W pełni zelektryfikowana trasa jest jedną z najbardziej obciążonych ruchem linii w USA i jedyną, po której można podróżować pociągami dużych prędkości.
W 2016 r. Amtrak zamówił w Alstomie 28 EZT Acela. Kredyt na tę inwestycję w wysokości 2,45 mld dolarów przyznał federalny Departament Transportu. Przed dwoma laty informowaliśmy o
testach pierwszego egzemplarza.
Zupełnie nowa jakość podróży koleją w USAPrezentacja gotowych wnętrz zamówionego taboru to kolejny etap procesu produkcyjnego. Przewoźnik i producent położyli nacisk na podniesienie standardu podróżowania. Według prezesa Amtraku Stephena Gardnera nowy tabor ma oznaczać zupełnie nową jakość. – Elegancki design wnętrza, najnowsza technologia, udogodnienia dla pasażerów oraz innowacyjne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa całkowicie odmienią doświadczenie podróży pociągiem. Przewozy w NEC staną się szybsze i sprawniejsze – zapowiada Gardner.
Nowe pociągi będą oferować ładowarki, porty USB, regulowane punkty świetlne i więcej miejsca na nogi. Liczba miejsc wzrośnie o 25% (do 378). Amtrak chce dysponować najnowocześniejszą i najbardziej zrównoważoną pod względem środowiskowym flotą wśród amerykańskich przewoźników.
Ameryka potrzebuje szybkiej koleiSenator Demokratów Chuck Schummer podkreśla, że brak nowoczesnej szybkiej kolei w całych Stanach Zjednoczonych był odczuwalny od dawna. – Szybko zbliżamy się dziś do systemu KDP, którego od dawna potrzebowaliśmy. Nowe jednostki będą dowoziły pasażerów do celu ich podróży szybciej, bezpieczniej i bardziej efektywnie, niż kiedykolwiek wcześniej – deklaruje polityk. Jak zaznacza, zamówienie Amtraku pozwoliło też stworzyć setki nowych miejsc pracy.
Nowe EZT dużych prędkości powstają w zakładach Alstomu w Hornell w stanie Nowy Jork. – Współpracujemy z prawie 250 amerykańskimi poddostawcami z 27 stanów – mówi prezes Alstom Americas Michael Keroullé. Jak podkreśla, duże znaczenie ma dla producenta wsparcie ze strony rządu federalnego oraz władz stanu Nowy Jork.