Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Amtrak: Nowa malatura lokomotyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-04-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Amtrak

Podziel się ze znajomymi:

Amerykański Amtrak zaprezentował nową malaturę lokomotyw. Jako pierwsza nowe barwy uzyskała dziesiąta z 75 zamówionych lokomotyw ALC-42 produkowanych przez Siemensa. Nowe malowanie jest siódmą oficjalną wersją malatury Amtraka. Przez kilkadziesiąt lat nie zmieniały się one często, ale ostatnio przewoźnik próbował już zmienić barwy.

Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest szerokie wykorzystanie kolorów granatowego i niebiskiego przy odejściu od metalicznych barw oraz rezygnacja z dominujących w wielu wcześniejszych malaturach poziomych pasów na rzecz mających nadawać więcej dynamizmu zakrzywionych linii. Na czołach pojazdów zdecydowano się na większe czerwone płaszczyzny. Czerwony i biały wykorzystywane będą też w kilku miejscach jako kolorystyczne akcenty.

Przewoźnik uważa, że zmiana barw nie tylko będzie harmonizowała z rosnącymi możliwościami i zmianami, jakie zachodzą w Amtraku, któremu bardzo sprzyja administracja obecnego prezydenta, ale również ułatwi prace utrzymaniowe i porządkowe.

Umowa pomiędzy Amtrakiem a Siemens Mobility została podpisana 21 grudnia 2018 roku. Zamówienie obejmuje 75 lokomotyw Charger typu ALC-42 wraz z opcją na dostawę kolejnych 100 pojazdów. Wartość podstawowego zamówienia, które obejmuje także utrzymanie, to 850 mln USD. Produkcja pierwszej lokomotywy ALC-42 rozpoczęła się w marcu 2020 roku, a później pierwsze zostały skierowane na testy.

Wcześniej, to jest w roku 2014, na zakup lokomotyw z rodziny Charger zdecydowały się agencje stanowe odpowiadająca za transport w Illinois, Kalifornii, Michigan, Missouri i Waszyngtonie, które nabyły łącznie 32 lokomotywy typu SC-44 i przekazały je do wykorzystania na określonych trasach przez Amtraka.

ALC-42 powstały w oparciu o model SC-44, ale dostosowano je do obsługi najdłuższych tras. Znacząco zwiększono możliwość zabrania paliwa – z 6,8 tys. litrów do 8,3 tys. litrów, zmodernizowane zostało także czoło pojazdu oraz zmniejszona moc pojazdu przy jednoczesnym wydłużeniu okresów serwisowych.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Infrastruktura

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2022

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Infrastruktura

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5