Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Amtrak: Nowa Acela od Alstomu zaczyna testy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Amtrak

Podziel się ze znajomymi:

Alstom zakończył prace nad pierwszym, nowym składem Acela dla Amtraka. Były one prowadzone w fabryce w Hornell. Teraz pojazd rozpocznie testy na torze doświadczalnym w Pueblo w stanie Kolorado. Przewozy mają ruszyć za rok.

W sumie Amtrak ma pozyskać 28 zestawów Acela, na które otrzymał 2,45 mld dolarów kredytu z federalnego Departamentu Transportu. Prace prowadzone są w zakładach Alstomu w Hornell w stanie Nowy Jork, a umowa pomiędzy producentem a przewoźnikiem została zawarta w roku 2016. Jak podkreśla amerykański przewoźnik, 95% podzespołów wytwarzanych jest na rynku krajowym, a produkcja składów oznaczała stworzenie miejsc pracy dla 1,3 tys. osób.

Podczas gdy pierwszy skład jedzie na testy w zakładach w Hornell, gotowy jest już drugi, a produkcja trzeciego rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku. Testy dynamiczne w Pueblo będą trwały dziewięć miesięcy. Po ich zakończeniu skład wróci do zakładów Alstomu, a jego wnętrze zostanie do końca wyposażone.

Nowe pociągi mają zaoferować więcej przestrzeni na nogi, ładowarki, porty USB i regulowane punkty świetlne. Jednocześnie liczba oferowanych miejsc wzrośnie o jedną czwartą, do 378 miejsc, w porównaniu do obecnie używanych składów.

Start przewozów zupełnie nowymi pojazdami planuje się na rok 2021. Będą obsługiwać korytarz Waszyngton – Nowy Jork – Boston (The Northeast Corridor, znany też jako NEC). Pomiędzy dwoma pierwszymi miastami kursować mają w takcie co pół godziny, a dalej, do Bostonu, co godzinę. Obsługiwana trasa, o parametrach KDP będzie liczyła 735 km.

Składy Acela mają w pierwszych latach kursować z prędkością do 255 km/h, a docelowo do 300 km/h. Zostaną wyposażone w system wychylnego pudła oraz nowy system zderzeniowy, zbudowany według nowych wytycznych Federalnej Administracji Kolejowej.

Richard Anderson, prezes i dyrektor generalny Amtraka podkreśla, że to kolejny kamień milowy projektu wdrażania nowych pociągów na amerykańskie tory. – Jesteśmy o krok bliżej do umożliwienia klientom korzystania z udogodnień nowoczesnych pociągów – podkreśla. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że grudzień 2019 był najlepszym miesiącem w historii Aceli pod względem liczby przewiezionych pasażerów. W całym roku 2019 było ich 3,5 mln, czyli o niemal 5% więcej niż w ciągu poprzednich dwunastu miesięcy.

Jak informuje Amtrak, nowy skład dotrze do Kolorado 19 lutego trasą przez Chicago. Jeśli jesteście na miejscu, to będzie nie lada okazja do zrobienia zdjęć.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Infrastruktura

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2022

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Infrastruktura

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5