Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Amtrak bliżej wymiany wagonów
fot. Amtrak
Amtrak ogłosił kolejny etap postępowania na wymianę wagonów w pociągach obsługujących najdłuższe połączenia. Firma wystosowała zapytanie ofertowe do producentów zainteresowanych dostarczeniem taboru.

W styczniu poprzedniego roku amerykański przewoźnika ogłosił rozpoczęcie procesu wymiany taboru obsługującego najdłuższe, transkontynentalne, nocne połączenia, w tym: California Zephyr, Crescent, Empire Builder czy Southwest Chief oraz Auto Train obsługujący trasę na Florydę.

Dowiedzieliśmy się wówczas, że w grudniu 2022 r. do producentów zostało rozesłane RFI (reguest for information), czyli oficjalne zapytanie badające, jaka jest obecnie dostępna oferta i jakie rozwiązania techniczne będą mogły zostać zaprezentowane. W zapytaniu amerykański przewoźnik dokładnie opisał zakres usług wykonywanych obecnie przy użyciu wagonów Superliner I i II, Viewliner I i II oraz Amfleet II i zaznaczył, że poszukuje nowych rozwiązań, które mają zdefiniować standard podróży na kolejne dekady. Najstarsze z obecnie używanych wagonów weszły do służby w 1979 r., a ich cykl życia dobiega właśnie końca.

W styczniu 2024 r. Amtrak powiadomił o wystosowaniu oficjalnego zapytania ofertowego tzw. RFP (Request for Proposals) do producentów taboru kolejowego. Zawarte zostały w nim oczekiwania co do podstawowych elementów technicznych i funkcjonanlości dostępnych dla pasażera. Kolejnym etapem będzie wybór dostawcy i opracowanie ostatecznej specyfikacji wagonów. Wiadomo, że cały proces potrwa jeszcze dość długo – Amtrak chciałby wdrożyć pierwsze nowe wagony na początku lat 30. XXI wieku.

– Zakup nowych wagonów dla naszych pociągów dalekobieżnych to szansa, która pojawia się raz na pokolenie – podkreślał Roger Harris, prezes Amtraka.

W ostatnim czasie Amtrak podjął także decyzje o zakupie 125 lokomotyw ALC-42 od Siemensa. Będą one obsługiwały połączenia długodystansowe. Firma zainwestowała także dodatkowe środki w odświeżenie 449 wagonów, z czego ok. połowa jest już gotowa. Do końca tego roku do użycia mają zostać także wdrożone 63 odstawione dotąd wagony.

– Wystosowanie tego zapytania ofertowego rozpoczyna największe postępowanie na zakup taboru kolejowego od lat 40. XX wieku, kiedy New York Central zwrócił się do trzech producentów o dostarczenie ponad 700 wagonów – powiedział Jim Mathews, prezes Rail Passengers Association.

Liczba pasażerów Amtraka szybko rośnie, ale amerykański kolejowy przewoźnik dalekobieżny ciągle nie osiągnął w roku 2023 wyników sprzed pandemii. W ostatnim roku obrachunkowym z usług przewoźnika skorzystało 28,6 mln osób.

Od czasu sprzyjającej kolei administracji Joe Biden’a Amtrakowi udało się uruchomić ważne inwestycje infrastrukturalne o wartości przekraczającej 10 mld dol. Spółka realizuje także inne projekty taborowe. Obecnie w zakładach w Sacramento trwa już produkcja pierwszych z 83 zamówionych składów Siemens Airo. Wartość tego zamówienia to ok. 8 mld USD. Wcześniej zdecydowano o zakupie nowych pociągów Acela, które zostały zaprezentowane po raz pierwszy w 2022 r. Spółka zdecydowała się również na pozyskanie dodatkowych lokomotyw Charger od Siemensa. 
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Łukasz Malinowski 03 grudnia 2023

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Zobacz również:

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Łukasz Malinowski 03 grudnia 2023

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5