NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Amtrak: 4,8 mld USD potrzebne na przetrwanie

| Łukasz Malinowski 09.10.2020 16

Amtrak: 4,8 mld USD potrzebne na przetrwanie
fot. Amtrak
Amtrak zaapelował do Kongresu o zwiększenie pomocy do ponad 4,8 mld USD na najbliższy rok budżetowy. Przyczyną są oczywiście kłopoty w jakie popadła spółka po wybuchu pandemii koronawirusa, która w samych Stanach Zjednoczonych zabiła już ponad 200 tys. osób.
Z informacji przekazanych przez Amtrak wynika, że odbicie w kolejowym ruchu pasażerskim jest wolniejsze niż jeszcze kilka miesięcy temu zakładano. – Zaktualizowaliśmy naszą prognozę na rok 2021 [chodzi o ro rozliczeniowy, trwa on w firmie od września do września – red.]. Obecnie przewidujemy, że 4,8 mld USD powinno wystarczyć by wesprzeć firmę i naszych pracowników w tej bezprecedensowej sytuacji – powiedział Bill Flynn stojący na czele przedsiębiorstwa.

Na tym się jednak nie kończą propozycje kolejowego przedsiębiorstwa. Spółka przygotowała listę inwestycji o łącznej wartości niemal 5,2 mld USD, których realizacja mogłaby pomóc wyjść amerykańskiej gospodarce z kryzysu. Wśród projektów znajdują się modernizacje infrastruktury liniowej i obiektów inżynierskich, wdrażanie nowych rozwiązań na dworcach kolejowych oraz zakup taboru. Amtrak uważa, że mogą one przyczynić się w przyszłości do stworzenia 75 tys. nowych miejsc pracy.

Spółka jest w wyjątkowo trudnej sytuacji ze względu na skalę pandemii w USA. Obecnie przychody utrzymują się na poziomie 25% tych sprzed pandemii, a na kolejny rok budżetowy zakłada się ich poprawę do ok. 40% wartości sprzed COVID-19.

Warto pamiętać o tym, że jeszcze w maju Amtrak rozważał przywracanie niemal w całości zawieszonych połączeń od czerwca i liczył na poprawę sytuacji już w wakacje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Waszyngton (7)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Waszyngton (7)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5