Alstom zrealizuje kolejny kontrakt dla norweskiej państwowej spółki Norske tog. Umowa o wartości 230 mln euro przewiduje dostawę 25 dodatkowych pociągów regionalnych Coradia Nordic, przygotowanych do kursowania z prędkością 200 km/h.
To drugie zamówienie wynikające z umowy ramowej podpisanej przez Alstom i Norske tog pod koniec 2021 roku. Wartość umowy ramowej wynosi 1,8 mld euro. Obecnie trwa produkcja 30 pociągów regionalnych objętych pierwszym zamówieniem. Ich dostawy mają się rozpocząć pod koniec 2025 roku.
Regionalne, ale na 200 km/h
Nowe pociągi regionalne “Class 77” będą służyć do realizacji przewozów podmiejskich i pospiesznych między Ski a Stabekk w obszarze metropolitarnym Oslo. Wzmocniona flota pociągów zapewni lepsze usługi transportowe w regionie charakteryzującym się dużym natężeniem ruchu.
– Cieszymy się z możliwości realizacji kolejnego zamówienia w ramach naszej umowy ramowej z Norske tog. Nowe pociągi regionalne Coradia Nordic zwiększą możliwości przewozu na najbardziej obłożonych liniach w rejonie Oslo i wzmocnią bezemisyjny transport publiczny wokół stolicy. Pasażerowie uzyskają szybsze, wygodniejsze i bardziej niezawodne dojazdy – mówi Carl Åge Bjørgan, dyrektor zarządzający Alstom Transport Norway.
Pociągi Coradia Nordic dla Norske tog zostały dostosowane do potrzeb norweskiej sieci kolejowej i są w pełni przystosowane do panujących w Norwegii warunków pogodowych. Nowe sześciowagonowe pociągi osiągną maksymalną prędkość 200 km/h. Pociągi zostaną wyposażone w cyfrowy system ETCS firmy Alstom. Pociągi będą mogły kursować zarówno na torach wyposażonych w dotychczas stosowany w Norwegii system sygnalizacji jak i tam, gdzie zabudowano już ERTMS.
Elementy pociągu budowane w całej Europie
Coradia Nordic to rodzina niskopodłogowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oparta jest o wszechstronną platformę, która spełnia wymagania transportu regionalnego i międzymiastowego. Modułowy pociąg umożliwia przewoźnikom dobranie takich konfiguracji i układu wnętrza, które w optymalnym stopniu będą odpowiadać potrzebom rynku. Platforma oferuje także bateryjne i wodorowe rozwiązania dla linii niezelektryfikowanych.
Pociągi dla Norske tog zostaną wyprodukowane w zakładzie Alstom w Salzgitter w Niemczech. W realizację zamówienia zaangażowanych będzie wiele zakładów Alstom. Wrocławski zakład Alstom dostarczy nadwozia do zamówionych pociągów. Systemy trakcyjne powstaną w zakładzie w Tarbes, silniki – w zakładzie w Ornans, systemy sygnalizacyjne – w zakładzie w Villeurbanne, a transformatory – w zakładzie w Petit-Quevilly.
Norske tog AS jest spółką należącą do norweskiego Ministerstwa Transportu i Komunikacji. Firma odpowiada za zakup i zarządzanie pasażerskim taborem kolejowym w Norwegii.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.