Alstom zakończył główne prace przeglądowe i naprawcze floty pojazdów Pendolino należących do PKP Intercity. Przeglądy przeszło 18 z 20 pociągów. Przeglądowi poddane zostały pociągi, które osiągnęły przebieg 1,2 miliona kilometrów.
Zespoły serwisowe Alstom w Polsce
od lipca 2017 r. przeprowadziły przeglądy 18 pociągów, przy czym zapewniona została maksymalna dostępność Pendolino w normalnej eksploatacji. Tzw. overhaul, czyli przegląd wyższego rzędu, obejmował wymianę kół, rewizję wózków i silników trakcyjnych, a także prace utrzymaniowe i serwisowe innych elementów pociągu.
– Pracami serwisowymi objętych zostało 140 wagonów i 280 wózków, które przeszły już pełny przegląd. W ramach wspomnianych prac umyto i oczyszczono wózki oraz wymieniono zestawy kołowe, przekładnie, stabilizatory poprzeczne, amortyzatory odchylenia i inne powiązane elementy – informuje Tomasz Trabuć, odpowiedzialny za komunikację z polskim oddziałem Alstom. Istotne prace zostały przeprowadzone również wewnątrz pociągów, w tym prace modernizacyjne, które objęły szczegółową kontrolę licznych systemów, modułów i komponentów, takich jak toalety, przekształtniki trakcyjne i systemy HVAC. Łącznie przetestowano, skontrolowano lub wymieniono 600 000 elementów.
Za część przeglądu odpowiedzialny warsztat Alstomu w Piasecznie
Większość prac przeprowadzona została przez zespół polskich ekspertów serwisowych Alstomu w warsztatach serwisowych w Piasecznie. Na potrzeby realizacji tego przeglądu floty, a także z myślą o przyszłych przeglądach, warsztat otwarty w 2017 roku został specjalnie przystosowany i wyposażony w najnowsze urządzenia utrzymaniowe.
– W warsztacie możliwe jest mycie, demontaż kół, rozbiórka oraz kontrola wszystkich komponentów o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa (resorów, amortyzatorów, złącz elastycznych, łączeń itp.), a następnie montaż, mocowanie kół i badanie zmontowanego wózka. Pozostałe prace wykonano w Warsztacie Utrzymania Technicznego Alstom w Olszynce Grochowskiej (Warszawa), gdzie odbywają się odbywają się standardowo regularne przeglądy – pisze Tomasz Trabuć.
Kiedy internet i naprawa zniszczonych pojazdów?Prace poziomu P4 nie obejmowały
montażu w pociągach nadajników Wi-Fi. Te zostaną zabudowane w kolejnych miesiącach.
Jak poinformował Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity, dogadywane są ostatnie szczegóły naprawy dwóch pociągów ED250, które zostaną wysłane do Włoch na naprawy
po katastrofie w Ozimku i
wypadku w Modlinie. Chraniuk ocenił, że umowa z Alstomem dotycząca wszystkich szczegółów napraw, zostanie podpisana „na dniach”. W listopadzie 2017 roku prezes PKP Intercity składał jednak deklaracje, że wysyłka będzie możliwa z końcem poprzedniego roku. Tym razem sprawa ma być załatwiona raz na zawsze.