Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Alstom z umową na wodorowe Coradie na południe Włoch

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Alstom z umową na wodorowe Coradie na południe Włoch
Graf. AlstomCoradia Stream H2
Alstom dostarczy pierwsze pociągi wodorowe do włoskiego regionu Apulia oraz drugie zamówienie pociągów w ramach umowy ramowej z Lombardią

Z końcem grudnia Alstom poinformował o kontrakcie zdobytym od przewoźnika Ferrovie del Sud Est z Apulii. Operująca na południu Włoch firma kupi dwa wodorowe zespoły trakcyjne, które zastąpią starsze zespoły trakcyjne Atribo zbudowane przez Pesę (do FSE elektryczne zespoły trakcyjne dostarczał także Newag)

Z Włoch dla Włoch

– Jesteśmy niezwykle dumni z dostarczenia pierwszych pociągów wodorowych do Apulii. Wiedza Alstomu w zakresie pełnej gamy rozwiązań ekologicznej trakcji pozwala nam w wyjątkowy sposób identyfikować najlepsze rozwiązania dla naszych klientów w zależności od ich konkretnych potrzeb – powiedział Michele Viale, dyrektor zarządzający Alstom we Włoszech.

Wodorowe zespoły trakcyjne Coradia Stream H bazują na jednopokładowej platformie pojazdów regionalnych Coradia Stream. Budowane są we Włoszech, w czterech różnych zakładach producenta. - W pociągu zastosowano kilka dodatkowych innowacji w zakresie konwersji czystej energii, wydajnego systemu dostarczania i magazynowania energii w połączeniu z inteligentnym jej zarządzaniem. Alstom był pierwszym podmiotem kolejowym, który zainwestował w pociągi wodorowe jako alternatywę dla trakcji spalinowej na liniach niezelektryfikowanych – czytamy w informacji prasowej.

Jeszcze więcej wodorowych Coradii do Mediolanu

W komunikacie Alstom podał, że inny włoski klient na wodorowe Coradie - Ferrovie Nord Milano – zdecydowało się na podpisanie drugiej umowy wykonawczej na kolejne dwa pociągi Coradia Stream H, oprócz sześciu już zamówionych. Umowa ramowa przewiduje możliwość zamówienia nawet 14 jednostek.

Zarówno dla Apulii, jak i dla regionu Mediolanu zbudowane zostaną jednostki z dodatkowymi wagonami pośrednimi, w których znajdzie się wodorowy moduł napędowy. Energia powstaje tam w wyniku połączenia wodoru zmagazynowanego w zbiornikach z tlenem z powietrza zewnętrznego, w wyniku czego powstaje energia bez emisji CO2 do atmosfery. Energia magazynowana jest w wysokowydajnych akumulatorach litowo-jonowych, które podczas przyspieszania uzupełniają ogniwa wodorowe, optymalizując zużycie paliwa. Projekt w ramach programu IPCEI Hy2Tech finansowany jest ze środków Unii Europejskiej – NextGenerationEU.

O pierwszych wodorowych Coradiach na północy Włoch pisaliśmy na „Rynku Kolejowym” w październiku 2023.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wodorowy pociąg z Hiszpanii teraz na torach w Portugalii

Tabor i technika

Wodorowy pociąg z Hiszpanii teraz na torach w Portugalii

Przemysław Farsewicz 21 kwietnia 2024

Chińska lokomotywa na wodór pociągnęła 10 000 ton

Tabor i technika

Wodór w transporcie kolejowym: Do wdrożenia na dużą skalę daleko

Tabor i technika

Zobacz również:

Umowa serwisowa Alstomu i PLK. Do 53,3 mln złotych

Innowacje

Umowa serwisowa Alstomu i PLK. Do 53,3 mln złotych

Jakub Madrjas 15 kwietnia 2024

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Zintegrowany transport

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 14 kwietnia 2024

Pendolino wreszcie z kompletem homologacji zagranicznych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Wodorowy pociąg z Hiszpanii teraz na torach w Portugalii

Tabor i technika

Wodorowy pociąg z Hiszpanii teraz na torach w Portugalii

Przemysław Farsewicz 21 kwietnia 2024

Chińska lokomotywa na wodór pociągnęła 10 000 ton

Tabor i technika

Wodór w transporcie kolejowym: Do wdrożenia na dużą skalę daleko

Tabor i technika

Zobacz również:

Umowa serwisowa Alstomu i PLK. Do 53,3 mln złotych

Innowacje

Umowa serwisowa Alstomu i PLK. Do 53,3 mln złotych

Jakub Madrjas 15 kwietnia 2024

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Zintegrowany transport

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 14 kwietnia 2024

Pendolino wreszcie z kompletem homologacji zagranicznych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5