NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Alstom przejmie Bombardiera. Jest zgoda KE

| Roman Czubiński 31.07.2020 214

Alstom przejmie Bombardiera. Jest zgoda KE
fot. Bombardier
Władze Alstomu i Bombardier Transportation przekonały Komisję Europejską do wyrażenia zgody na fuzję obu firm. Przed połączeniem oba koncerny muszą pozbyć się części zakładów i zakończyć wytwarzanie niektórych produktów. Powstała w ten sposób firma będzie drugim największym producentem pojazdów szynowych na świecie.
Przed trzema tygodniami pisaliśmy, że obie zainteresowane firmy przedstawiły KE propozycję działań mających ograniczyć wpływ planowanego przejęcia na rynek. Najważniejsze z nich to rezygnacja z wytwarzania niektórych rodzin taboru (Coradia Polyvalent, Talent 3), przekazanie na zewnątrz części technologii (w tym związanych z projektem taboru dużej prędkości V300 Zefiro, znanego szerzej jako Frecciarossa 1000) oraz pozbycie się dwóch zakładów (we francuskim Reichshoffen i niemieckim Hennigsdorfie). Aby nie dopuścić do monopolizacji poszczególnych sektorów rynku, interfejsy niektórych wyrobów Bombardier Transportation z zakresu sygnalizacji pokładowej oraz systemów kontroli ruchu pociągów mają zostać udostępnione innym podmiotom.

Po zbadaniu sprawy Komisja wydała dziś pozytywną decyzję. Według wcześniejszych deklaracji Alstomu i Bombardiera fuzja będzie mogła zostać zakończona do połowy przyszłego roku.

Fuzja Alstomu i Bombardier Transportation doprowadzi do powstania drugiego najpotężniejszego koncernu taborowego świata. Pierwsze miejsce zajmuje chiński gigant CRRC. Rozmowy w sprawie połączenia obu koncernów – podobnie jak wcześniej między Alstomem a Siemensem – podjęto właśnie w celu skuteczniejszego przeciwstawienia się ekspansji chińskiego rywala.

Obecnie koncern Bombardier jest w kłopotach finansowych. Niedawno jego władze zapowiedziały redukcję 2,5 tys. miejsc pracy (ok. 11% zatrudnionych w części lotniczej). Sprzedaż działu kolejowo-tramwajowego Alstomowi ma być sposobem na pozbycie się długów. Po wyjściu na prostą kanadyjski producent zamierza skoncentrować się na działalności w sektorze lotniczym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5