Alstom otrzymał świadectwo dopuszczenia typu do eksploatacji w Polsce dla spalinowych jednostek trakcyjnych Coradia Lint 41. Wcześniej Alstom otrzymał homologację na nie w Republice Czeskiej.
Pociągi, których pudła wykonywane są w fabryce Alstom Konstal w Chorzowie. będą obsługiwać połączenia transgraniczne pomiędzy Polską, Niemcami i Czechami. W latach 2013 i 2015, Alstom podpisał dwie umowy z DB Regio i Länderbahn (Die Länderbahn GmbH DLB), odpowiednio na dostawę i homologację 17 i 12 sztuk zespołów trakcyjnych Coradia Lint 41.
– Jesteśmy dumni z kolejnego ważnego osiągnięcia. Nasz klient ceni nasze doświadczenie i ufa naszym umiejętnościom, które zdobyliśmy w naszych ponad 16-letnich relacjach. Udowadniamy po raz kolejny, że produkty Alstom są wszechstronne i spełniają wszystkie europejskie wymagania – powiedział Andreas Knitter, starszy wiceprezes Alstom Europa. Otrzymana w Polsce homologacja pozwala pociągom DB Regio kursować z Lubeki przez Pasewalk do Szczecina. Pisaliśmy o tym w końcu kwietnia a szczegóły na ten temat można przeczytać
TUTAJ. Z kolei Pociągi Länderbahn rozpoczną eksploatację w następnych tygodniach pomiędzy Bawarią w Niemczech a miastami Cheb, Františkove Lázně i Aš w Republice Czeskiej.
Alstom posiada homologację pociągów Coradia Lint w 7 krajach: Niemczech, Danii, Francji, Republice Czeskiej, Holandii, Kanadzie i Polsce. Do tej pory zamówiono ponad 900 pociągów Coradia Lint, z czego 750 już jeżdzi w barwach przewoźników. Jest to najlepiej sprzedający się pociąg regionalny Alstomu.
Jak informuje Alstom, Coradia Lint 41 to przyjazny środowisku, o niskim zużyciu paliwa, spalinowy zespół trakcyjny mogący osiągnąć maksymalną prędkość 140 km/h. Sprawdzony w ruchu od ponad 16 lat charakteryzuje się niskimi kosztami eksploatacji i utrzymania. Są w nim uwzględnione i zastosowane rozwiązania wymagane przez najnowsze normy. Coradia Lint jest dostępny w czterech różnych konfiguracjach i dwóch poziomach wysokości platformy wejścia.