Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Alstom pokazał w Chorzowie Coradie Stream i Max [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
01-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Z okazji jubileuszu fabryki Alstom w Chorzowie producent taboru zaprezentował wybrane jednostki na różnych etapach budowy. Zobaczyć można było składy, które będą jeździć zarówno po niemieckich i holenderskich szlakach.

Fabryka Alstomu w Chorzowie, czyli dawna Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych Konstal, a potem Alstom Konstal, obchodzi swoją 160. rocznicę istnienia. Zakład o łącznej powierzchni niemal 300 tys. m kw., zatrudniający 2,5 tys. pracowników, może produkować do 400 wagonów rocznie.

Dla Badenii i Wirtembergii (Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg - SFBW) producent musi zbudować 130 składów Coradia Max (dawniej: Stream High Capacity). Ich prędkość maksymalna to 200 km/h. Czterowagonowe pociągi składają się z dwóch piętrowych wagonów sterowniczych i dwóch jednopokładowych wagonów środkowych. W Chorzowie zobaczyliśmy etap montażu wnętrza w gotowych i pomalowanych pudłach wagonów. Producent zamontował już m.in. kabiny oraz okablowanie, co pozwala na instalację ścian wewnętrznych, foteli czy okien.

Państwowe koleje holenderskie (Nederlandse Spoorwegen – NS) zamówiły w Alstomie łącznie 99 zespołów trakcyjnych Coradia Stream - w różnych konfiguracjach, czyli pojazdy 5-członowe i 8-członowe. Ich prędkość maksymalna to także 200 km/h. W hali chorzowskiego zakładu można było zobaczyć już całkowicie gotową jednostkę w tej dłużej wersji. To co na pewno wyróżnia ten skład, to komfort podroży – zarówno w pierwszej, jak i w drugiej klasie. Dodatkowo, dzięki podświetleniu sufitu kolorystycznie wyróżniono nie tylko same klasy, ale także strefę ciszy.

Na terenie fabryki – chociaż tylko z zewnątrz – można było zobaczyć pociąg X'trapolis. Koleje Irlandzkie (Iarnród Éireann - Irish Rail) w ramach pierwszego zamówienia kupiły 37 pięciowagonowych zespołów: 31 akumulatorowo-elektrycznych (BEMU) oraz 6 elektrycznych (EMU). Warto wspomnieć, że kontrakt z Alstomem umożliwia zamówienie do 750 elektrycznych i akumulatorowo-elektrycznych wagonów kolejowych dla sieci DART+ (Dublin Area Rapid Transit), której inauguracja planowana jest w 2025 roku.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Tabor i technika

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 22 października 2024

Nowy francuski operator Proxima zamawia szybkie pociągi w Alstomie

Tabor i technika

Coradia Max dla Dolnej Saksonii na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Alstom z kontraktem na dostawę lokomotyw Traxx dla Captrain Polska

Tabor i technika

Alstom z kontraktem o wartości 4 mld euro w Kolonii

Tabor i technika

Zobacz również:

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Tabor i technika

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 22 października 2024

Nowy francuski operator Proxima zamawia szybkie pociągi w Alstomie

Tabor i technika

Coradia Max dla Dolnej Saksonii na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Alstom z kontraktem na dostawę lokomotyw Traxx dla Captrain Polska

Tabor i technika

Alstom z kontraktem o wartości 4 mld euro w Kolonii

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5