Partnerzy serwisu:
Biznes

Alstom rozbudowuje fabrykę w Chorzowie dla kontraktu z Niemcami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
20-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Jednym z największych kolejowych kontraktów Alstomu, jest produkcja piętrowych składów Coradia Max dla Badenii-Wirtembergii. Na potrzeby tego zamówienia zaszła konieczność rozbudowy jednego z obiektów na Górnym Śląsku. – Nie mieliśmy innego wyjścia – tłumaczy Ireneusz Kret, dyrektor zarządzający fabryki Alstom Chorzów.

Niemiecki land Badenia-Wirtembergia zamówił 130 piętrowych zespołów trakcyjnych Coradia Max (dawniej: Coradia Stream High Capacity). Alstom zajmie się także utrzymaniem tych pojazdów przez okres 30 lat, czyli przez całą przewidzianą żywotność.

Alstom inwestuje w Chorzowie

Na potrzeby zamówienia dla Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg – SFBW, koncern musiał rozszerzyć możliwości produkcyjne na Górnym Śląsku o nawet 3 tys. m kw. Cała powierzchnia produkcyjna w Chorzowie liczy teraz 110 tys. metrów kwadratowych. Fabryka w tym mieście niedawno obchodziła 160. rocznicę istnienia.

– Ponieważ tych projektów realizujemy dużo i pojawiają się nowe, to nie mieliśmy innego wyjścia, jak wybudować dodatkową infrastrukturę w postaci hali. To będzie dedykowana linia produkcyjna, ale też dodatkowe miejsce, gdzie możemy produkować składy piętrowe. One wymagają przeze wszystkim przestrzeni – tłumaczył "Rynkowi Kolejowemu" Ireneusz Kret, dyrektor zarządzający fabryki Alstom Chorzów.

Producent w rozbudowie widzi same korzyści. – Dzięki takim inwestycjom pojawiają się nowe możliwości. I tu właśnie mamy przykład projektu dla Badenii i Wirtembergii, czyli piętrowych wagonów. To jest coś, przez co nabieramy dużo doświadczenia i kompetencji, a wtedy o wiele łatwiej będzie można alokować tego typu produkty, tutaj w Chorzowie – uzupełnia dyrektor Kret.

Czterowagonowe pociągi Coradia Max składają się z dwóch piętrowych wagonów sterowniczych i dwóch jednopokładowych wagonów środkowych. Składy osiągające prędkość maksymalna to 200 km/h będą mogły zabrać na pokład aż 380 pasażerów na miejscach siedzących w klasie pierwszej i drugiej. Nowe zespoły trakcyjne będą przeznaczone w pierwszej kolejności do obsługi połączeń przyspieszonych - RE.

Pierwsza Coradia Max pojechała dla Niemiec

– Zamówienie na pociągi piętrowe dla Badenii-Wirtembergii jest pierwszym projektem piętrowego pociągu realizowanym od początku do końca w naszym chorzowskim zakładzie. Podobnie jak wszystkie dostawy Alstom, jest to projekt wykonany na specjalne zamówienie klienta – podkreślała Beata Rusinowicz, prezes Alstom Polska.

Pod koniec października w Chorzowie obserwowaliśmy etap montażu wnętrza w gotowych i pomalowanych pudłach wagonów jednego ze składów Coradia Max. Producent zamontował już m.in. kabiny oraz okablowanie, co pozwala na instalację ścian wewnętrznych, foteli czy okien.

Kilka dni później, na początku listopada 2024 roku pierwszy kompletny skład wyjechał z fabryki w Chorzowie do Niemiec, gdzie będzie przez najbliższe tygodnie przechodził testy. Kontakt obejmujący także serwisowanie wart jest 2,5 miliarda euro.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwsza rumuńska Coradia Stream już na linii

Tabor i technika

Pierwsza rumuńska Coradia Stream już na linii

Roman Czubiński 20 listopada 2024

Pierwsza Coradia Max z Chorzowa wyjechała na testy do Niemiec

Tabor i technika

Alstom pokazał w Chorzowie Coradie Stream i Max [zdjęcia]

Tabor i technika

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Tabor i technika

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 22 października 2024

Nowy francuski operator Proxima zamawia szybkie pociągi w Alstomie

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwsza rumuńska Coradia Stream już na linii

Tabor i technika

Pierwsza rumuńska Coradia Stream już na linii

Roman Czubiński 20 listopada 2024

Pierwsza Coradia Max z Chorzowa wyjechała na testy do Niemiec

Tabor i technika

Alstom pokazał w Chorzowie Coradie Stream i Max [zdjęcia]

Tabor i technika

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Tabor i technika

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 22 października 2024

Nowy francuski operator Proxima zamawia szybkie pociągi w Alstomie

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5