Alstom i Stadler potwierdziły wygranie postępowań w ramach największego w historii Hiszpanii projektu wymiany taboru. Łączna wartość kontraktów, które przyzna Renfe to 2,5 mld euro.
Jak informował przed miesiącem "Rynek Kolejowy", Alstom i Stadler
złożyły najkorzystniejsze oferty w przetargu na łącznie 211 nowych pociągów do obsługi metropolitalnych połączeń Cercanías w Hiszpanii. Obraj producenci potwierdzili oficjalnie otrzymanie zamówień stanowiących największy projekt wymiany taboru w historii Hiszpanii.
Stadler potwierdził wybór jego oferty 8 marca. Producent otrzymał kontrakt na 59 jednostek wysokiej pojemności o wartości około miliarda euro. Umowa obejmuje dostawę części zamiennych i utrzymanie w okresie 15 lat. Według prestiżowej gazety El Pais, ostateczna umowa zostanie podpisana w ciągu dwóch miesięcy.
Jak informuje Stadler, nowe pojazdy będą piętrowe, o modułowej konstrukcji. W zależności od wersji, długość pojazdów wyniesie od 100 do 240 metrów a prędkość maksymalna – 140 km/h. Renfe ma opcję na zamówienie kolejnych 44 jednostek.
Alstom o nowym zamówieniu poinformował w tym tygodniu. Ta część kontraktu obejmuje 152 pociągi o wartości ponad 1,4 mld euro wraz z 15-letnim utrzymaniem 56 z nich. Pojazdy od Alstomu będą miały długość 100 metrów i pomieszczą aż 900 pasażerów częściowo na jednym, częściowo na dwóch pokładach. Alstom dostarczy składy z nowej platformy X’Trapolis. Wyposażone zostaną m.in. w Wi-Fi i specjalną przestrzeń dla rowerów.