Partnerzy serwisu:
Innowacje

Alstom przetestuje system zapobiegający kolizjom z dziką zwierzyną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Autor:

Alstom

Data publikacji:
14-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Alstom

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Alstom przetestuje system zapobiegający kolizjom z dziką zwierzyną
fot. Alstom
Alstom wraz z Flox otrzymały 3,3 mln koron szwedzkich dofinansowania od Vinnova na przeprowadzenie testów terenowych przełomowego systemu na bazie AI, który zapobiega kolizjom pociągów ze zwierzętami. Trafikverket co roku zgłasza około 5000 kolizji ze zwierzętami w Szwecji, a poprzez zmniejszenie liczby wypadków i uszkodzeń pojazdów kolejowych przy jednoczesnej ochronie dzikich zwierząt, projekt ten ma potencjał zrewolucjonizowania bezpieczeństwa na kolei.

– Łącząc nasze doświadczenie w zakresie zrównoważonej mobilności z najnowocześniejszą technologią sztucznej inteligencji, podejmujemy ważny krok w kierunku tworzenia bezpieczniejszych kolei przy jednoczesnej ochronie dzikiej przyrody – mówi Maria Signal Martebo, dyrektor generalna Alstom Sweden.

Flox, innowator specjalizujący się w sztucznej inteligencji i analizie obrazu, opracował system identyfikacji i odstraszania dzikich zwierząt przed dotarciem do torów kolejowych. Dzięki wykorzystaniu dostosowanych sygnałów dźwiękowych dla różnych gatunków zwierząt, powstaje środek odstraszający, który zapobiega wypadkom, zanim do nich dojdzie. Technologia ta została już pomyślnie przetestowana, a teraz system zostanie zatwierdzony w środowisku kolejowym w Szwecji. System zna dziką przyrodę i reaguje w różnych scenariuszach w innych obszarach, takich jak lotniska, skrzyżowania, kopalnie, miasta i rolnictwo zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych.

Testy systemu

– Nasza oparta na pociągach technologia Flox opiera się na zaawansowanej sztucznej inteligencji i dogłębnym zrozumieniu zachowań zwierząt, co umożliwia ochronę zarówno ruchu pociągów, jak i dzikiej przyrody. Razem z Alstom możemy teraz zweryfikować rozwiązanie w środowisku kolejowym i naprawdę wpłynąć na bezpieczeństwo i naturę – mówi Sara Nozkova, CEO Flox.

Połączenie produktów i wiedzy specjalistycznej Alstom w zakresie rozwiązań sygnalizacji kolejowej oraz unikalnej technologii oprogramowania Flox tworzy solidną podstawę dla przełomowych postępów w zakresie bezpieczeństwa kolei. Opierając się na tym fundamencie, jesienią 2024 r. i zimą 2025 r. zostaną przeprowadzone testy terenowe na wybranych liniach kolejowych w Szwecji. Projekt jest wspierany przez Vinnova i został wybrany ze względu na jego wysoki potencjał do krajowej i międzynarodowej dystrybucji.

Stacja innowacji

„Stacja innowacji” Alstom w Sztokholmie została otwarta w 2023 r. i została utworzona w celu rozwijania postępów technologicznych i innowacyjnych rozwiązań w sektorze transportu.

Stacja innowacji to centrum partnerstw ze startupami będącymi na czele technologii – współpraca z Flox jest dobrym przykładem współpracy, która zarówno przyczynia się do rozwoju lokalnych startupów, jak i przyczynia się do rozwoju Alstom oferta.

– Dotacja od Vinnova potwierdza naszą pracę na rzecz napędzania innowacji i rozwoju w kolejnictwie i infrastrukturze. Dzięki temu finansowaniu możemy pogłębić nasze zaangażowanie w jasny krajobraz startupów w krajach nordyckich – mówi Gael Chosson, szef stacji innowacji Alstom w Sztokholmie.
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do Göteborga przyjechały pierwsze nowe długie tramwaje Alstomu

Tabor i technika

Do Göteborga przyjechały pierwsze nowe długie tramwaje Alstomu

Przemysław Farsewicz 12 października 2024

Siemens Mobility: AI pomoże zarządzać ruchem kolejowym w chmurze

Innowacje

Autonomia na kolei. Raczej metro, niż ruch dalekobieżny

Innowacje

Antonowicz: Polsuw to innowacyjne rozwiązanie zwiększające konkurencyjność kolei

Innowacje

Zobacz również:

Do Göteborga przyjechały pierwsze nowe długie tramwaje Alstomu

Tabor i technika

Do Göteborga przyjechały pierwsze nowe długie tramwaje Alstomu

Przemysław Farsewicz 12 października 2024

Siemens Mobility: AI pomoże zarządzać ruchem kolejowym w chmurze

Innowacje

Autonomia na kolei. Raczej metro, niż ruch dalekobieżny

Innowacje

Antonowicz: Polsuw to innowacyjne rozwiązanie zwiększające konkurencyjność kolei

Innowacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5