Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Alstom dostarczy kolejne wagony piętrowe na 200 km/h do Belgii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Alstom dostarczy kolejne wagony piętrowe na 200 km/h do Belgii
Fot. Alstom
Alstom dostarczy do Belgii kolejne wagony piętrowe. To element realizacji wielkiej umowy ramowej, którą w 2015 roku SNCB podpisało jeszcze z konsorcjum Bombardier-Alstom.

Piętrowe wagony Bombardiera są w Belgii bardzo dobrze znane i cenione. W tym kraju jeździ już kolejna ich generacja – M7. Co ciekawe – SNCB zamawia je od lat w wariancie na 200 km/h i taką prędkość osiągają na linii dużych prędkości między Brukselą a Liege (maksymalna prędkość na niej to 300 km/h). Standardowo obsługują w kraju połączenia kategorii IC.

Po przejęciu Bombardiera Transportation to wyłącznie Alstom odpowiada za produkcję wagonów M7, ale ramowy kontrakt z 2015 roku podpisywany był wspólnie przez konsorcjum Alstomu i Bombardiera. Zakładał on dostawę do 1362 różnych wagonów za olbrzymią kwotę 268 milionów euro. Chodziło zarówno o wagony środkowe, jak i sterownicze (kursują w pociągach jako push-pull, z lokomotywą Siemens Vectron, lub z wagonem motorowo-sterowniczym Alstomu). Do tej pory Koleje Belgijskie przekuły kontrakt ramowy na realne zamówienie 747 wagonów, z których na torach, od roku, pojawia się już około setki. Obecnie zamówiono kolejnych 98 wagonów.

Nowe wagony mogą wyjeżdżać poza Belgię do Niderlandów i Luksemburga, względem poprzedniej wersji M6 (podobnej do używanej w Kolejach Mazowieckich) zmieniono w nich wnętrze na jeszcze bardziej eleganckie i komfortowe. Znakiem wyróżniającym belgijskie wagony piętrowe są automatyczne drzwi wejściowe oddzielające parter i piętro od korytarzy wejściowych. Dzięki temu podróż na miejscach siedzących może odbywać się w niemal całkowitej ciszy.

Wagony sterownicze produkowane są w zakładzie w Valenciennes we Francji, tuż przy granicy belgijskiej. Wagony środkowe, bez kabin sterowniczych – w belgijskiej Brugii.

– Zamówienie podkreśla pewność kierunku SNCB przy zamawianiu szybkich wagonów piętrowych. Już kursujące w Belgii wagony M7 są kojarzone przez pasażerów z wysokim komfortem, a przez obsługę z łatwością utrzymania – powiedział Bernard Belvaux, dyrektor oddziału Alstom Benelux. O poprzednim zamówieniu z Belgii pisaliśmy tutaj.

Warto przypomnieć, że również PKP Intercity będzie poszukiwać dostawcy wagonów podobnego rodzaju.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5