Alstom dostarczy dwie hybrydowe lokomotywy manewrowe dla przewozów kolejowych Audi. Producent samochodów wykorzysta lokomotywy manewrowe w celu reorganizacji transportu w fabryce w Ingolstad. Lokomotywy zostaną dostarczone pod koniec 2015 i 2016 roku.
Wedlug informacji producenta, trzyosiowa lokomotywa hybrydowa H3 zużywa o 50% mniej paliwa od tradycyjnych lokomotyw manewrowych, a negatywne emisje do środowiska ogranicza do 70%. Poziom hałasu również ma być znacznie zredukowany. Silnik diesla o mocy 350 kW spełnia standardy w zakresie gazów spalinowych na poziomie IIIB1. W zależności od zastosowania, lokomotywa hybrydowa H3 pracuje około 50%-70% czasu w trybie bateryjnym. Lokomotywa osiąga maksymalną prędkość 100 km/h, co jest prędkością odpowiednią dla przejazdu na trasach głównych w przewozie towarowym.
– Alstom jest zadowolony, mogąc zaliczyć Audi do klientów korzystających z technologii H3, do których należy również Deutsche Bahn i Volkswagen. Korzyści płynących z użytkowania naszej nowej platformy lokomotyw H3 jest wiele: lokomotywy H3 są przyjazne środowisku, kompaktowe i mocne w kategoriach siły trakcyjnej przy ruszaniu. Bardzo istotny jest fakt, że innowacyjna trakcja hybrydowa pozwala na znaczną redukcję kosztów – powiedział Ralf Materzok, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za serwis lokomotyw w Alstom Niemcy.
– Rozmiar i osiągi lokomotyw są perfekcyjnie dopasowane do naszych wymagań. Podczas gdy stare lokomotywy trakcyjne zużywały ponad 20 litrów paliwa na godzinę, silnik lokomotywy hybrydowej, potrzebny wyłącznie do zasilenia baterii, potrzebuje maksymalnie 9 litrów paliwa na godzinę – mówi Johann Schmid, Menadżer Operacyjny fabryki Audi w Ingolstadt.