Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Alpha Trains kupi 70 nowych Vectronów. Wjadą do Francji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
03-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

Alpha Trains – jeden z czołowych pooli taborowych taboru kolejowego w Europie kontynentalnej powiększa swoją flotę o 70 lokomotyw Vectron. Zamówienie obejmuje m.in. pojazdy, które będą mogły wjechać do Francji.

Zamówienie obejmuje dostawę pierwszych lokomotyw wielosystemowych Vectron dla Francji, zdolnych do pracy w korytarzu północ-południe przez Niemcy, Austrię, Szwajcarię, Włochy, Belgię, Holandię, Francję i opcjonalnie Luksemburg. Ponadto umowa serwisowa podpisana przez Alpha Trains i Siemens Mobility w 2023 r. została zmieniona, aby objąć utrzymanie nowej zamówionej floty również w Belgii i Francji.

Nowe lokomotywy Vectron mają maksymalną moc do 6,4 megawata i maksymalną prędkość do 200 km/h. Uzupełniają one istniejącą flotę Alpha Trains składającą się z modeli Vectron MS, AC i Vectron Dual Mode. Vectrony będą produkowane w fabryce Siemens Mobility w Monachium-Allach, a pierwsza dostawa spodziewana jest pod koniec 2026 roku.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy po raz kolejny zwiększyć naszą flotę lokomotyw Vectron i jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję rynkową, zwłaszcza na rynku francuskim. Istnieje rosnące zapotrzebowanie ze strony naszych obecnych i nowych klientów na wydajne i najnowocześniejsze lokomotywy wielosystemowe. Dzięki temu najnowszemu zamówieniu możemy zapewnić naszym klientom najwyższą możliwą elastyczność operacyjną na wszystkich trasach dzięki sprawdzonej i wysoce dostępnej platformie – powiedział Vincent Pouyet, dyrektor zarządzający działu lokomotyw Alpha Trains.

– Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą udaną współpracę z Alpha Trains i wspierać rozwój ich floty dzięki naszym lokomotywom Vectron. Włączenie naszych wariantów wielosystemowych i dwusystemowych do umowy ramowej odzwierciedla nasze zaangażowanie w dostarczanie Alpha Trains i ich klientom najbardziej wszechstronnych i wydajnych rozwiązań dla ich operacji kolejowych. Jesteśmy szczególnie dumni z dostarczenia pierwszych lokomotyw wielosystemowych dla Francji, które demonstrują swoje możliwości w zakresie mocy, prędkości i operacji transgranicznych. To przełomowe osiągnięcie nie tylko wzmocni istniejącą flotę Alpha Trains, ale także odegra znaczącą rolę w rozwoju zrównoważonego transportu w całej Europie –powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock Siemens Mobility.

Do tej pory Siemens Mobility sprzedał ponad 2500 lokomotyw z rodziny Vectron 97 klientom w 16 krajach. Lokomotywy Vectron są dopuszczone do eksploatacji w 20 krajach europejskich (Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Niemcy, Węgry, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria).

Polscy operatorzy kolejowi i przewoźnicy zakupili już blisko 150 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Siemensa (Husarz, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej i Laude Smart Intermodal.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Infrastruktura

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Kasper Fiszer 28 listopada 2024

Newag z umową na Impulsy 2 dla Podkarpacia

Tabor i technika

Newag z umową na Impulsy 2 dla Podkarpacia

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego 28 listopada 2024

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Nowi członkowie RBF i nowe zadania związku

Biznes

Nowi członkowie RBF i nowe zadania związku

Railpool Polska 27 listopada 2024

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Zobacz również:

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Infrastruktura

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Kasper Fiszer 28 listopada 2024

Newag z umową na Impulsy 2 dla Podkarpacia

Tabor i technika

Newag z umową na Impulsy 2 dla Podkarpacia

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego 28 listopada 2024

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Nowi członkowie RBF i nowe zadania związku

Biznes

Nowi członkowie RBF i nowe zadania związku

Railpool Polska 27 listopada 2024

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5