Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Allrail: Uważajmy, by połączenie Siemensa z Alstomem nie uderzyło w przewoźników

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Allrail: Uważajmy, by połączenie Siemensa z Alstomem nie uderzyło w przewoźników
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)Fabryka Siemensa w Krefeld
Operatorzy kolejowi należący do Allrail są zaniepokojeni, słysząc, że politycy w najbardziej wpływowych państwach członkowskich UE wywierają presję na unijną komisarz ds. konkurencji, Margrethe Vestager, aby zatwierdzić proponowane połączenie producentów kolejowych Siemens i Alstom.

W ciągu ostatnich lat Komisja Europejska wykonała sporą pracę, starając się stworzyć jednolity rynek kolejowych przewozów pasażerskich. Jest to bardzo istotne, biorąc pod uwagę, że sektor kolejowy jest tradycyjnie znany z posiadania dużych, dominujących podmiotów krajowych. Jednak cel Komisji zawsze był jasny: sprawić, by podróże koleją były tańsze, bezpieczniejsze, bardziej dostępne i mniej podatne na dotacje – z czego skorzystałoby całe społeczeństwo.

– Jeśli jednolity rynek kolejowy UE ma stać się globalnym punktem odniesienia, polityka konkurencji musi być egzekwowana przez prawo, a nie naciski polityczne. Odpowiedzią na protekcjonizm w innych częściach świata nie powinien być większy protekcjonizm w Europie – pisze stowarzyszenie prywatnych przewoźników Allrail. – Teraz, gdy proponuje się połączenie dwóch największych europejskich producentów kolejowych, kluczowe znaczenie ma to, aby zespół Komisji Europejskiej ds. konkurencji otrzymał niezbędne wsparcie w celu przeprowadzenia rygorystycznej analizy prawnej i ekonomicznej, czego wynikiem będzie niezależna decyzja – apeluje Allrail.

Allrail stoi na stanowisku, że decyzja organów Unii Europejskiej musi zagwarantować, że kolejowi przewoźnicy pasażerscy nie znajdą się w gorszej sytuacji niż przed ewentualną fuzją Siemensa i Alstomu. Komisja Europejska musi ocenić, jak będzie wyglądał rynek w perspektywie krótko- i średnioterminowej, a nie spekulować jaki będzie za około 20-30 lat.

– Mamy nadzieję, że 27 komisarzy UE poprze decyzję komisarza ds. konkurencji Vestagera w sprawie tej fuzji, zamiast ulegać naciskom politycznym ze strony najsilniejszych państw w Unii Europejskiej. Byłoby naprawdę niefortunne, gdyby przemysł kolejowy - wciąż walczący o liberalizację jako jeden z ostatnich sektorów – był pierwszym sektorem, w którym poświęcana jest neutralność Komisji Europejskiej. Stworzyłoby to niebezpieczny precedens dla innych kwestii związanych z konkurencją w sektorze kolejowym, co oznacza, że samo otwarcie rynku UE jest zagrożone – powiedział Nick Brooks, sekretarz generalny Allrail.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5