Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

AllRail: Kolej potrzebuje wsparcia w czasie pandemii

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
22-03-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
AllRail: Kolej potrzebuje wsparcia w czasie pandemii
Fot. Stadler
Unia Europejska musi stawić czoła wpływowi pandemii koronawirusa na kolejowe przewozy pasażerskie – wzywa stowarzyszenie niezależnych pasażerskich przewoźników kolejowych AllRail.eu. Organizacja określa obecną sytuację jako bezprecedensową, a jej konsekwencje uważa za niemożliwe do zwalczenia wyłącznie przy użyciu środków krajowych. Zdaniem AllRail unijne wsparcie finansowe dla branży transportowej na czas kryzysu powinno być skierowane w pierwszej kolejności do najbardziej ekologicznych gałęzi transportu.

– Nie ulega wątpiwości, że sektor kolejowych przewozów pasażerskich mocno ucierpiał na skutek pandemii. Przyczynił się do tego zarówno gwałtowny spadek popytu, jak i ograniczenie liczby połączeń z powodu zakazów przemieszczania się – przekonuje sekretarz generalny AllRail Nick Brooks. Negatywne ekonomiczne efekty tych zjawisk będą odczuwalne jeszcze długo po ustąpieniu pandemii. Tymczasem – na co zwraca uwagę organizacja – rozwój kolei pasażerskiej jest kluczowy dla osiągnięcia celów ekologicznych zawartych w propozycji “Zielonego Ładu” (ograniczenie emisji dwutlenku węgla aż do osiągnięcia przez UE neutralności klimatycznej w roku 2050).

Z tego powodu AllRail z zadowoleniem przyjęła niedawne oświadczenie wiceprzewodniczącej Komisji Europejskiej Margrethe Vestager w sprawie ram finansowych tymczasowego wsparcia, mającego uchronić gospodarkę krajów członkowksich przed załamaniem. – Wzywamy jednak do rozpatrywania wniosków o udzielenie takiej pomocy wodpowiedniej kolejności, zależnie od skali emitowanych przez daną branżę zanieczyszczeń. Im mniejszy ślad węglowy, tym wyższy powinien być priorytet w przydziale środków pomocowych – postuluje organizacja.

Jak uzasadnia Brooks, nie wolno zapominać, że kolej jest środkiem transportu znacznie bardziej zrównoważonym i przyjaznym dla środowiska, niż lotnictwo. Powinno się zatem dążyć do tego, by to właśnie ona stała się szkieletem komunikacyjnym Europy. – Co więcej, to właśnie dzięki nowym na rynku podmiotom – prywatnym przewoźnikom pasażerskim – wzrósł w ostatnich latach udział kolei w strukturze przewozów. Przyniosły one ze sobą większą przejrzystość rynku, lepszą jakość usług, powstanie nowych miejsc pracy I raptowne zwiększenie popytu w krótkim czasie – podkreśla sekretarz generalny AllRail, powołując się na przykład Włoch. Jednocześnie nawołuje do uchronienia przed upadkiem wszystkich pasazerskich spółek kolejowych. – Obecny kryzys powinien stać się czynnikiem przyspieszającym proces zmiany struktury modalnej transportu poprzez zwiększanie roli kolei. Czy jest wobec tego racjonalne dofinansowywanie połączeń lotniczych na krótkich dystansach? – pyta retorycznie.

AllRail zapewnia, że wszyscy zrzeszeni w niej przewoźnicy pozostają w ścisłym kontakcie z władzami państwowymi I sumiennie stosują się do wszelkich zarządzonych środków ostrożności. – Zdrowie zarówno pasażerów, jak i personelu jest dla nas priorytetem. Robimy wszystko, by podróż koleją była bezpieczna I przyjemna – czytamy w komunikacie organizacji.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Allrail: Podwójne standardy UTK w kwestii otwartego dostępu

Prawo i polityka

Allrail: Podwójne standardy UTK w kwestii otwartego dostępu

inf. pras 23 marca 2023

Allrail: zakup push-pulli przez PKP Intercity zaszkodzi rynkowi

Tabor i technika

Frecciarossa w Paryżu. Koleje Włoskie chcą konkurować z francuskim

Biznes

Frecciarossa w Paryżu. Koleje Włoskie chcą konkurować z francuskim

Roman Czubiński, Jakub Madrjas 01 września 2021

AllRail: Rozwój transeuropejskich pociągów wstrzymują liczne bariery

Prawo i polityka

Zobacz również:

Allrail: Podwójne standardy UTK w kwestii otwartego dostępu

Prawo i polityka

Allrail: Podwójne standardy UTK w kwestii otwartego dostępu

inf. pras 23 marca 2023

Allrail: zakup push-pulli przez PKP Intercity zaszkodzi rynkowi

Tabor i technika

Frecciarossa w Paryżu. Koleje Włoskie chcą konkurować z francuskim

Biznes

Frecciarossa w Paryżu. Koleje Włoskie chcą konkurować z francuskim

Roman Czubiński, Jakub Madrjas 01 września 2021

AllRail: Rozwój transeuropejskich pociągów wstrzymują liczne bariery

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5