Podróże między Wrocławiem, Świdnicą a Jedliną Zdrój umożliwia przebudowana i przywrócona do użytku górska linia 266. PKP PLK w pół roku po uruchomieniu przewozów na linii chwalą się pracami za 130 milionów, złotych, współfinansowanych ze środków RPO Województwa Dolnośląskiego.
Jak informują PLK, po raz pierwszy od trzydziestu lat można bezpośrednio dojechać na zimowy wypoczynek pociągiem z Wrocławia przez Świdnicę do Jedliny-Zdroju. To efekt inwestycji spółki, która z wydatną pomocą unijnych środków za 130 milionów złotych odbudowała nieczynną linię kolejową. Pierwsze pociągi pojechały po niej w połowie 2023 roku
(inwestycja złapała kolosalne, 2,5 roczne opóźnienie), jednak dopiero od grudnia codziennie kursuje tu 6 par pociągów Kolei Dolnośląskich.
Teraz, dobre warunki podróży ułatwiają turystom dostęp do takich atrakcji jak: zamek w Zagórzu Śląskim, pijalnia wód w Jedlinie-Zdroju, czy wieża widokowa na górze Borowa. Także mieszkańcy zyskali lepszy dostęp do komunikacji i sprawne podróże do pracy i szkoły. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmowała odbudowę 22 km linii kolejowej w górzystym terenie z ponad 100 obiektami inżynieryjnymi - w tym 25 wiaduktami i mostami, których długość wynosi nawet do 150 metrów.
Na nowych przystankach w Burkatowie i Jedlinie-Zdrój Centrum oraz odbudowanych w Bystrzycy Górnej, Lubachowie, Zagórzu Śląskim, Jugowicach i Jedlinie-Zdroju dla podróżnych przygotowane zostały wyższe perony ułatwiające korzystanie z kolei. Umieszczone są na nich tablice z informacjami i rozkłady jazdy. Przystanki i stacje są oświetlone i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odbudowały górską trasę w ramach projektu „Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój” za około 130 mln zł (netto). Prace przeprowadzono z wykorzystaniem środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.