Fundacja Grupy PKP wsparła produkcję spotu, który ma być sygnałem solidarności na rzecz tworzenia się społeczeństwa obywatelskiego na Białorusi.
Jak przypomina Fundacja Grupy PKP w komunikacie, po wyborach prezydenckich z sierpnia 2020 roku na ulice białoruskich miast i wsi rozlała się wolnościowa fala. Ludzie mający dość ucisku i represji ze strony władz postanowili w pokojowy sposób zademonstrować chęć przeprowadzenia zmian demokratycznych w ich kraju. Odpowiedź rządzących była natychmiastowa – zastraszenia, pobicia, aresztowania, tortury. Te wydarzenia wstrząsnęły światową opinią publiczną. Zewsząd, w tym z Polski, zaczęły płynąć wyrazy wsparcia i solidarności z białoruskim narodem.
Szereg instytucji oraz organizacji inicjuje akcje wspierające i nagłaśniające to, co dzieje się na Białorusi. Wśród nich jest Fundacja Pamięci Narodów, której jednym z kierunków działań jest m.in. upamiętnianie ważnych wydarzeń i dat poprzez współpracę międzynarodową. Dzięki akcji #ThankYouGeorgia przypomniano historię gruzińskich oficerów kontraktowych w Wojsku Polskim oraz rys relacji polsko-gruzińskich, a animacją #ThankYouJapan uczczono 100. rocznicę uratowania przez Japonię polskich dzieci z Syberii.
W poczuciu wspólnoty i głębokiej odpowiedzialności za dobre stosunki sąsiedzkie przygotowano akcję #ŽyvieBiełaruś. W jej realizacji pomogła Fundacja Grupy PKP. Katarzyna Kucharek, prezes zarządu, podkreśla, że nie można pozostać obojętnym na sytuację i pragnienia ludzi, których marzeniem jest poprawa swojego losu.
– Kilkadziesiąt lat temu w podobnej sytuacji byli Polacy, którzy również zdecydowali się na walkę o wolność i demokrację. Nie mogli już dłużej żyć w kraju, gdzie człowiek nie był traktowany podmiotowo. Wśród tych, którzy przeciwstawili się władzy komunistycznej, było także wielu kolejarzy. To oni często dawali pierwszy sygnał do tego, by ruszyć do walki o niepodległą Polskę. Mamy zatem świadomość, jak trudna droga prowadziła do wolności, jak wiele kosztowała bólu i łez. Dlatego każda forma okazania wsparcia naszym sąsiadom jest niezwykle cenna – dodaje Katarzyna Kucharek w komunikacie.
Jednym z elementów projektu #ŽyvieBiełaruś było stworzenie spotu, którego wyrazem jest poparcie dla demokratycznych dążeń Białorusinów. Został on wyświetlony w mediach społecznościowych, a także w ramach sponsorowanych i profilowanych reklam, dzięki czemu dotarł do mniejszości białoruskiej w Polsce oraz mieszkańców Białorusi. Kampania społeczna #ŽyvieBiełaruś, wraz ze spotem, była także prezentowana w przestrzeni miejskiej Warszawy oraz Tbilisi, stolicy Gruzji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.