PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na pełnienie nadzoru autorskiego dla projektu przebudowy tzw. małej linii obwodowej w Warszawie.
W październiku 2015 roku PKP PLK ogłosiła
przetarg na modernizację linii obwodowych w Warszawie. W ramach prac do 2018 r. powstaną dwa nowe przystanki oraz węzeł przesiadkowy z II linią metra. Inwestycja ma zakończyć się w 2018 r. To kolejny etap wielkiej przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego. Dłużej pasażerowie poczekają na stacje na dalszej linii obwodowej, przebiegającej przez Jelonki i Bemowo. Więcej na ten temat można przeczytać
tutaj.
PKP PLK otworzyła właśnie oferty w przetargu na pełnienie nadzoru autorskiego dla projektu. W postępowaniu wpłynęły trzy oferty. Najniższą złożył Aecom – opiewa na 980 211,60 zł brutto. Kosztorys inwestorski PLK był o ponad połowę wyższy, i opiewał na 1,58 mln złotych. Mieściły się w nim również pozostałe oferty: Sudop Praha (1,13 mln zł) i Transprojektu Gdańskiego (1,55 mln zł).
W przetargu oceniane będzie również drugie kryterium: czas sporządzenia opinii/ stanowiska odnośnie przedłużenia wniosku o zatwierdzenie materiałów. Można za nie otrzymać aż 20 procent punktów. Transprojekt i Aecom oceniły ten czas na… jeden dzień roboczy. Sudop Praha – na dwa dni.
Tymczasem wciąż nie został rozstrzygnięty dwuetapowy przetarg na samą realizację projektu. W styczniu PKP PLK udało się jedynie doprowadzić do otwarcia ofert z wnioskami o udział w postępowaniu, których było jedenaście. Minister Andrzej Adamczyk tłumaczył, że przetargi z Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych
ciągną się miesiącami, ponieważ
brakowało gotowych projektów.