Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Abellio zjeżdża z niemieckich torów. Kontrakty wracają do DB

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Abellio zjeżdża z niemieckich torów. Kontrakty wracają do DB
Fot. Jan Derk Remmers, CC BY-SA 4.0
Spółka Abellio, która realizowała przewozy kolejowe w różnych niemieckich landach, właśnie zbankrutowała. Eksperyment, w który kapitałowo były zaangażowane Koleje Holenderskie, okazał się niewypałem.

Jak informuje portal Railway-News, we wrześniu 2021 Netherlandse Spoorwegen – holenderska państwowa spółka matka – zapowiedziała obcięcie środków finansowych przeznaczonych dla swojej spółki córki – Abellio. Pod znakiem zapytania stanęła usługa, którą Abellio wykonywało nowymi pociągami (są własnością samorządów) dla takich regionów jak Badenia-Wirtembergia, czy Północna Westfalia. Jasnym stało się, że Abellio będzie musiało zostać zastąpione innymi operatorami od grudnia 2021 roku.

W Badenii Wirtembergii rozwiązaniem okazało się kupno oddziału Abellio przez Südwestdeutsche Landesverkehrs (SWEG), którego kapitał jest państwowy. SWEG będzie realizował przewozu do grudnia 2023. Po tym terminie wykonawcę przewozów wyłoni przetarg.

W Północnej Westfalii Abellio będzie kursować do końca stycznia 2022. Operacje spółki zostaną przejęte przez państwowe DB Regio, National Express i spółkę Vias. DB Regio wróci do operowania na liniach S-Bahn, gdzie w 2019 roku straciło kontrakt na rzecz… Abellio. National Express wejdzie na trasy RRX między Akwizgranem a Hamm, przejmując nowoczesną flotę piętrowych pociągów Siemensa, a także na linii RE11 z Dusseldorfu do Kassel. Vias przejmie linię między Dusseldorfem a holenderskim Arnhem oraz linię S-Bahn między Solingen a Wuppertalem. Także w tym wypadku nowy operator zostanie wyłoniony w drodze przetargu i przejmie przewozy od grudnia 2023 roku.

Portal Railway News podkreśla, że zmiana operatora jest olbrzymim logistycznym przedsięwzięciem. Ma się odbyć tak, aby pasażerowie w możliwie najmniejszy sposób odczuli zmianę. Tabor, będący własnością regionów, zostanie przekazany nowym operatorów, około tysiąca osób, w tym maszyniści i drużyny konduktorskie, zmieni pracodawcę.

W Niemczech wciąż będą działać dwie inne spółki córki Abellio. Nie wszędzie więc dojdzie do zamiany tego operatora.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Szósta para pociągów Warszawa - Berlin. Jak pojedzie?

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Możliwe kolejne strajki kolejarzy w Niemczech

Prawo i polityka

Możliwe kolejne strajki kolejarzy w Niemczech

Artur Bogdanowicz 31 maja 2023

Holenderski przewoźnik zamawia pociągi spalinowe doobsługi niemieckich tras regionalnych

Śšwiat

Holenderski przewoźnik zamawia pociągi spalinowe doobsługi niemieckich tras regionalnych

International Railway Journal/ez, Rynek Kolejowy 23 marca 2013

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Szósta para pociągów Warszawa - Berlin. Jak pojedzie?

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Możliwe kolejne strajki kolejarzy w Niemczech

Prawo i polityka

Możliwe kolejne strajki kolejarzy w Niemczech

Artur Bogdanowicz 31 maja 2023

Holenderski przewoźnik zamawia pociągi spalinowe doobsługi niemieckich tras regionalnych

Śšwiat

Holenderski przewoźnik zamawia pociągi spalinowe doobsługi niemieckich tras regionalnych

International Railway Journal/ez, Rynek Kolejowy 23 marca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5