Z dokładnością do dwóch metrów PKP Cargo jest w stanie zlokalizować pociąg, czy też określić jego przyjazd do stacji docelowej. System EKL, który daje takie możliwości, będzie dalej rozwijany.
Niezmiernie ważnym dla PKP Cargo obszarem jest eksploatacja. Dlatego też inżynierowie spółki wdrażają nowoczesne narzędzia informatyczne, które wspomagają procesy zarządzania drużynami i pojazdami trakcyjnymi oraz decyzjami dotyczącymi organizacji przewozów. Na uwagę zasługuje system Elektroniczna Książka Lokomotyw (EKL), który pozwala zarządzać pojazdami i drużynami obsługującymi pociągi.
- Wyposażyliśmy lokomotywy w profesjonalne urządzenia GPS/GSM, które umożliwiają zlokalizowanie w czasie rzeczywistym składy pociągów towarowych z dokładnością lokalizacji do dwóch metrów – mówi Jarosław Klasa, dyrektor Biura Teleinformatyki PKP CARGO. Ta technologia została już wprowadzona w ok. 900 pojazdach (na ponad 1000 uruchamianych codziennie składów). Obecnie w ramach EKL w czasie rzeczywistym można odczytać m.in. informacje o relacji pociągu i jego numerze, pozycji na mapie sieci kolejowej, czasie pracy drużyny trakcyjnej, odchyleń od rozkładu jazdy czy przewidywanego czasu dojścia do stacji docelowej. EKL pozwala także na monitorowanie danych potrzebnych do utrzymania taboru.
Prace nad systemem EKL są wstępem do wdrożenia kolejnych profesjonalnych rozwiązań w omawianym obszarze. Trwają bowiem prace nad udoskonaleniem funkcjonalności systemu EKL.
Wiadomość promocyjna publikowana w ramach "Tygodnia z firmą".