Aż osiem ofert wpłynęło w przetargu na promocję projektu budowy i przebudowy przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Tylko jedna z nich mieści się jednak w kwocie przeznaczonej przez zamawiającego.
Oferty na realizację tego zadania złożyło osiem konsorcjów: Pert Public Relations z Warszawy na kwotę 194 000, 00 zł netto (238 620, 00 zł brutto), Formind s.c. z Chorzowa na kwotę 51 860, 00 zł netto (63 787, 80 zł brutto), GOS Polska ze Szczecina na kwotę 126 935, 00 zł netto (156 130, 05 zł brutto), PHIN Consulting z Łodzi na kwotę 261 640, 00 zł netto (321 817, 20 zł brutto), konsorcjum firm Mstermind z Warszawy oraz Smart Media z Warszawy na kwotę: 189 386, 92 zł netto (232 945, 91 zł brutto), Fundacja Pro Economicus z Warszawy na kwotę 246 871, 00 zł netto (303 651, 33 zł brutto), mkowalczyk s.c. z Łodzi na kwotę 163 140, 80 zł netto (200 663, 18 zł brutto) oraz Althermedia z Warszawy na kwotę 64 100, 00 zł netto (78 843, 00 zł brutto).
Kwota przeznaczona przez zamawiającego na realizację przedmiotowego zadania wynosi 71 955, 00 zł brutto.
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na prowadzeniu działań informacyjnych i promujących dla projektu. Zakres zadań obejmuje współpracę z mediami, przygotowanie i publikację artykułów w prasie, organizację konferencji prasowych oraz seminarium na zakończenie projektu. Ponadto przygotowanie, aktualizacja i wydruk materiałów promocyjnych, opracowanie i realizacja radiowego spotu reklamowego/informacyjnego, a także wykonanie i umieszczenie tablic informacyjnych i pamiątkowych.
Głównym celem projektu jest połączenie Łodzi z miastami i gminami leżącymi w obszarze Aglomeracji Łódzkiej za sprawą skoordynowanej sieci transportowej w zakresie przewozu osób, a także integracja zbiorowego transportu publicznego tych miast z transportem kolejowym. Projekt wpłynie na wzrost znaczenia transportu i komunikacji kolejowej w obrębie Aglomeracji Łódzkiej, poprzez poprawę jakości usług związanych z przewozami pasażerskimi, jak również komfortu i bezpieczeństwa podróżowania na objętych projektem przystankach linii kolejowych nr 15, 16, 25 i 540. Realizacja projektu przyczyni się także do wzmocnienia roli transportu kolejowego względem indywidualnego i zbiorowego transportu kołowego. W ramach zadania przebudowanych będzie 9 istniejących stacji i przystanków osobowych oraz wybudowanych 8 nowych przystanków, a na 9 przejazdach zabudowane zostaną urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
Przebudowane zostaną przystanki: Smardzew, Glinnik, Swędów, Stryków, Głowno (na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska) oraz Zgierz Północ, Zgierz Kontrewers (dawne. Jedlicze Łódzkie) Grotniki, Chociszew (na linii nr 16 Łódź Widzew – Kutno).
Wybudowane zostaną przystanki: Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Bratoszewice (relokalizacja istniejącego przystanku), Domaniewice Centrum, (na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska), Zgierz Jaracza, Ozorków Nowe Miasto (na linii nr 16 Łódź Widzew – Kutno), Pabianicka (na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odcinek Łódź Kaliska – Łódź Chojny) oraz Dąbrowa (na linii nr 540 Łódź Chojny – Łódź Widzew).
Zadanie realizowane jest m.in. z oszczędności powstałych po wyłonieniu wykonawcy robót dla realizowanego aktualnie zadania pn. „Modernizacja linii Kolejowej nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta – etap I przebudowa nawierzchni kolejowej
na odcinku Łowicz – Zgierz”.