PKP PLK otrzymały osiem ofert na modernizację i przystosowanie do ruchu pasażerskiego towarowej obwodnicy Poznania. Co ciekawe wszystkie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, opiewającym na około 2,118 miliarda złotych.
PKP PLK chcą zmodernizować towarową obwodnicę Poznania a jednocześnie dostosować ja do ruchu pociągów pasażerskich dzięki budowie nowych przystanków kolejowych oraz brakujących odcinków torów. W ramach inwestycji założono budowę nowych lub przebudowę obecnych przystanków kolejowych. Takie działania dotkną więc chociażby stacje na Franowie, a nowe platformy powstaną na Naramowicach czy na Piątkowie, w okolicy pętli tramwajowej na Sobieskiego. Dokładny opis całego projektu
można znaleźć tutaj.
Właśnie minął termin składania ofert w omawianym przetargu. Realizacją inwestycji zainteresowanych jest ośmiu wykonawców. Najtańszą ofertę, o wartości niespełna 1,467 miliarda złotych brutto, złożyła firma Torpol. Najdroższa oferta, autorstwa Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor, opiewa na niespełna 2 miliardy złotych brutto. Dokładny spis ofert prezentujemy poniżej.
Co istotne, wszystkie oferty mieszczą się w budżecie PKP PLK, określonym na około 2,118 miliarda złotych brutto. To drugie podejście do omawianej inwestycji,
ponieważ pierwsze postępowanie unieważniono z powodu wartości ofert, które znacznie przewyższały budżet zarządcy infrastruktury.
Spółce nie udało się też
ówcześnie pozyskać dofinansowania do inwestycji z programu CEF. Obecnie PLK po raz kolejny starają się uzyskać środki z następnej edycji unijnego programu, o czym informuje nas Radosław Śledziński z Biura Prasowego PKP PLK.