W minionych latach 2013–2018 firma voestalpine Railway Systems Polska (dawniej VAE Polska) dostarczyła i uruchomiła 45 sztuk rozjazdów High Speed wyposażonych w krzyżownice z ruchomym dziobem i system HYDROSTAR® dla prędkości 250 km/h oraz zmodernizowała dostarczone rozjazdy High Speed na stacjach Psary i Włoszczowa.
Rozjazdy zostały dostarczone w dwóch geometriach: 60E1 1200 1:18,5 HBS/HB (37 szt.) oraz 60E1 500 1:12 HYS COMBI (8 szt.), zabudowane i dopuszczone do eksploatacji na podstawie wymaganej Deklaracji Zgodności WE jako, że linia nr 4 (CMK) została ujęta na liście projektów będących na zaawansowanym etapie realizacji, wobec których stosowały się przepisy interoperacyjności podsystemu „infrastruktura” kolei dużych prędkości (2008/217/WE).
Dostawy były realizowane w ramach sukcesywnych modernizacji stacji i posterunków: Biała Rawska, Olszamowice, Opoczno, Pilichowice i Włoszczowa, prowadzonych przez PKP PLK, przygotowujących linię (szlak i stacje) do prędkości V=250 km/h.
Wszystkie rozjazdy zostały dostarczone w systemie „Plug & Play” w stanie fabrycznie zmontowanym, na podrozjazdnicach strunobetonowych produkcji Strunbet, wraz z kompletną zamontowaną automatyką – systemem HYDROSTAR tj. napędami, kontrolerami i systemem przekazywania siły przestawczej – specjalistycznymi wagonami transportowymi z wytwórni w Zeltweg w Austrii. Ten system dostaw zapewnia bardzo wysoką jakość początkową dzięki montażowi fabrycznemu i wydłuża żywotność rozjazdów w trakcie eksploatacji.
Standard, zastosowane technologie materiałowe (HSH) i systemy (HYDROSTAR®) są analogiczne jak w rozjazdach zabudowanych w najnowocześniejszym i najdłuższym na świecie europejskim tunelu kolejowym (57 km) Świętego Gottharda w Szwajcarii, spełniając najwyższe wymogi bezawaryjności i dostępności.
Firma voestalpine Railway Systems Polska oraz voestalpine SIGNALING Sopot udzieliła na dostarczone rozjazdy w dostawie blokowej gwarancji 5-letnich, wykonała uruchomienie rozjazdów i włączenie ich do systemów sterowania oraz prowadzi stały nadzór nad ich bezawaryjnym funkcjonowaniem przez cały czas trwania gwarancji. Wraz z rozjazdami dostarczone zostały niezbędne części zapasowe dla utrzymywania bezawaryjności systemu HYDROSTAR®.
Dostawy, zabudowa i uruchomienie było zrealizowane bez opóźnień, planowo i w harmonijnej współpracy z firmami: PNUIK Kraków Sp. z o.o., Budimex S.A., PORR S.A. i Trakcja PRKiI S.A.
W roku 2019 kolejne zamówione dostawy 12 rozjazdów High Speed produkcji voestalpine dla firmy Budimex pozwolą na modernizację stacji Idzikowice.
Firma voestalpine Railway Systems Polska przystąpiła również do certyfikacji rozjazdów High Speed w Polsce przed Urzędem Transportu Kolejowego, spełniając tym samym wymogi ustawowe dla dalszych dostaw tego typu rozjazdów. W ramach tych działań voestalpine RSP uzyskała dopuszczenie bezterminowe UTK dla systemu przestawiania, ryglowania i kontroli HYDROSTAR® oraz uzyskała dopuszczenie bezterminowe UTK dla nawierzchni stalowej rozjazdów z ruchomym dziobem o geometriach 60E1 1200 1:18,5 i 60E1 500 1:12 dla V=200km/h , a w dalszej kolejności planuje uzyskać dopuszczenie dla V=250 km/h tak by umożliwić w ramach inwestycji certyfikację linii CMK dla V=250 km/h.
Zrealizowanie dostaw rozjazdów zaplanowanych na rok 2019 sprawi, że łączna ilość rozjazdów High Speed produkcji voestalpine na linii CMK sięgnie liczby 60 sztuk.