Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

60 MTU-PowerPacks dla Pesy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MTU, 5 października 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
60 MTU-PowerPacks dla Pesy
MTU Friedrichshafen otrzymało nowe zamówienie na niskopodłogowe kolejowe układy napędowe Power Pack od polskiego producenta pojazdów szynowych firmy PESA Bydgoszcz SA. To zwiększa sumę zamówień do ponad 60 sztuk od czasu rozpoczęcia współpracy kilka lat temu.

Ostatnie Power Packi będą dostarczane z mocą wyjściową 390kW i zespolone z mechaniczną skrzynią biegów. Jak większość ich poprzedników zostaną zastosowane w pojazdach szynowych dla polskich przewozów regionalnych. A nowe zamówienie jest uhonorowaniem wysokiej ekonomiczności i niezawodności produktu.

PowerPack MTU łączy w sobie wszystkie napędzane podzespoły na jednej ramie tworząc kompletną funkcjonalnie jednostkę. Układ napędowy jest zamontowany na ramie wraz z wszelkimi przystawkami, włącznie z filtrami paliwa, oleju i powietrza, tłumikiem spalin oraz systemem chłodnic wraz z pompami hydrostatycznymi, hydromotorami i wentylatorami chłodnic. Na ramie zamontowany jest również kompresor powietrza dla systemu hamulcowego, oraz opcjonalnie system klimatyzacji i generator dla pociągów elektrycznych.

Układ o niezwykle płaskim designie, jest montowany na trzech różnych wariantach ramy, to sprawia iż PowerPack MTU jest idealnym układem napędowym do zastosowania pod podłogą pojazdu w autobusach szynowych jak i lokomotywach manewrowych. Jego kompaktowa i modularna konstrukcja redukuję całkowitą wagę układu napędowego i upraszcza jego wymianę lub remonty w trakcie przeglądów.

Interfejsy systemu zostały zredukowane do minimum ułatwiając stworzenie standardowego rozwiązania i oszczędza koszty. Kolejną zaletą dla klienta jest to, że MTU jest odpowiedzialne za kompletny system.

315, 335, 360 lub 390 kW kompaktowej mocy

PowerPack MTU z silnikiem typu 6H1800 są na rynku od trzech lat i stopniowo zamieniają odnoszącego sukcesy poprzednika, silnik 6R183. Ze sprzedażą ponad 3.000 jednostek napędowych starszej generacji o mocy 275 kW i 315 kW silnik 6R183 nadaje tempo na rynku kolejowym już od ponad 1998 roku. Ostatnia i mocniejsza generacja silnika jest odpowiedzią MTU na stale zmieniające się wymagania klientów branży kolejowej, którzy obecnie eksploatują pociągi dłuższe, szybsze, na krótszych odcinkach i dlatego wymagają coraz lepszych osiągów od kompaktowych jednostek napędowych.

Zgodnie z koncepcja układu napędowego pochodzącego z jednego źródła MTU dostarcza również odpowiednią elektronikę. Automatyczny system PowerLine przejmuje kontrolę, regulację i monitoruje procesy zachodzące na całym układzie napędowym. Ten modularny system elektroniczny gwarantuje optymalną adaptację układu napędowego do różnego rodzaju warunków występujących w aplikacjach kolejowych. System PowerLine ułatwia integrację zarówno do nowych jak i już istniejących układów kontroli pojazdów. Zintegrowany system bezpieczeństwa umożliwia automatyczne dostosowanie osiągów silnika oraz zatrzymanie silnika w razie niebezpieczeństwa. Rozszerzona diagnostyka oraz inteligentna szyna CAN-Bus to technologie będące kolejną zaletą systemu.

\

foto: MTU

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5