W siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Odział w Krakowie, odbyło się otwarcie ofert na zaprojektowanie i wykonanie robot budowlanych na odcinku linii kolejowej E30 Podłęże – Bochnia.
O zadanie warte wycenione przez zamawiającego na 919.280.687,20 PLN brutto, ubiega się sześć konsorcjów: :
1. Konsorcjum firm:
• STRABAG Sp. z o.o. Pruszków (Lider)
• STRABAG Rail GmbH Niemcy
• TRAKCE a.s. Ostrava – Morawska Ostrawa a Privoz Republika Czeska
• TRAKCE-TOR Cieszyn
• P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o. Kielce
oferta na kwotę 766 189 125,43 PLN
2. Konsorcjum firm:
• PKP Energetyka Sp. z o.o. Warszawa (Lider)
• Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. Warszawa
• Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. w Gdańsku
oferta na kwotę 723 517 897,05 PLN
3. Konsorcjum firm:
• LEONHARD WEISS GmbH & Co. KG Niemcy, Oddział LEONHARD WEISS GmbH & Co. KG (spółka komandytowa) Oddział w Polsce Wrocław
• TCHAS POLSKA Sp. z o.o. Warszawa
oferta na kwotę 799 587 422,45 PLN
4. Konsorcjum firm:
• TORPOL Sp. z o.o. Poznań
• FEROCO S.A. Poznań
• Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. Zawiercie
• Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.
oferta na kwotę 629 872 793,77 PLN
5. Konsorcjum firm:
• ZUE S.A. Kraków
• Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.
• Swielelsky Baugesellschaft m.b.H. Edlbachestr. Austria
• OHL Ĺ˝S a.s. Burešova 938/17 66002 Brno-stĹed Rebublika Czeska
oferta na kwotę 785 606 703,62 PLN
6. Konsorcjum firm:
• Trakcja Polska S.A. Warszawa
• Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.
oferta na kwotę 718 159 177,19 PLN.
Po otwarciu ofert, komisja przetargowa przystępuje do analizy złożonej dokumentacji i wyboru najkorzystniejszej oferty. Postępowanie dotyczy realizacji robót budowlanych na odcinku o długości 23 km w zakresie :
- układu torowego i odwodnienia torów,
- obiektów inżynieryjnych,
- obiektów kubaturowych, peronów, małej architektury i sieci sanitarnej,
- skrzyżowań z drogami w poziomie szyn i dróg dojazdowych
- urządzeń sterowania ruchem i diagnostyki,
- sieci i urządzeń teletechnicznych,
- sieci trakcyjnej,
- sieci i urządzeń elektroenergetyki nietrakcyjnej.
Zadania są realizowane w ramach Projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” – POIiŚ 7.1-30