W czwartek, 31 stycznia 2013 roku otworzono oferty w przetargu na rewitalizację linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie - Opole. Wpłynęło 5 ofert. Ceny wahały się od 109 do 139 mln zł brutto. PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na realizację zamówienia 116 mln zł brutto.
W grudniu 2012 roku PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na rewitalizację kolejnego odcinka linii kolejowej tworzącej tzw. „protezę koniecpolską”, dzięki której już za dwa lata czas przejazdów pociągów z Warszawy do Wrocławia ma skrócić się do 3,5 godziny. Chodzi o fragment linii kolejowej nr 144 łączący Fosowskie z Opolem. Pod koniec stycznia 2012 roku otworzono oferty. Zostały one zgłoszone przez:
-
Eiffage Polska Koleje, Leonhard Weiss GmbH & CO.KG(Niemcy), Leonhard Weiss GmbH & CO.KG (spółka komandytowa) oddział w Polsce - wartość oferty 122 986 103,21 zł brutto
-
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Pol-Aqua", Dragados (Hispzania), Viasy y Construcciones (Hiszpania), Electren (Brazylia) - 139 821 334,68 zł brutto
-
Porr - 119 894 250,00 zł brutto
-
Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych oraz Jan Paruch, Zenon Buca (Infrakol) - 109 295 955,00 zł brutto
-
Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „Dołkom", Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „Tor", Przedsiębiorstwo „Unitor B" - 113 915 135,55 zł brutto
Na realizację zamówienia spółka PKP PLK przeznaczyła kwotę 94 575 100,00 zł netto (116 327 373,00 zł brutto). Najniższą ofertę zgłosiło konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych oraz Jan Paruch, Zenon Buca (Infrakol).
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej oraz wykonanie robót budowlanych obejmujących rewitalizacja linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie – Opole w zakresie nawierzchni torowej, przejazdów kolejowych, obiektów inżynieryjnych wraz z robotami towarzyszącymi z branży sterowania ruchem kolejowym i elektroenergetycznej.
Zakres prac budowlanych obejmuje m.in.: kompleksową wymianę nawierzchniok. 31,5 km torów, wymianę kilkunastu rozjazdów, budowę kilku dwóch nowych rozjazdów, zmianę przebiegu łuku toru w stacji Fosowskie, odtworzenie bocznych rowów odwadniających, wzmocnienie podtorza, przebudowę peronów w stacja wzdłuż linii, a także naprawę 24 obiektów inżynieryjnych oraz 25 przejazdów kolejowych. Realizacja zamówienia rozpocząć ma się 22 marca 2013 r., a zakończyć 28 listopada 2014 r. Oferty można składać do 31 stycznia 2013 roku.