Pierwszy egzemplarz 3-członowego zespołu trakcyjnego Plus przed kilkoma dniami dotarł do Żmigrodu, gdzie rozpoczyna jazdy testowe na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. To pojazd, które zakupiło województwo lubuskie.
W ubiegłym tygodniu na tor testowy Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie dotarł 3-członowy zespół trakcyjny Plus, wyprodukowany przez FPS H. Cegielski. To pierwszy egzemplarz Plusa w dłuższej, 3-członowej wersji oznaczonej jako 228M2, który do tej pory nie był oficjalnie prezentowany, w przeciwieństwie do swojego krótszego, 2-członowego brata.
Jednocześnie jest to jeden z dwóch pociągów zakupionych przez województwo lubuskie w bardzo specyficznym postępowaniu przetargowym, o
którym szeroko pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że
samorząd kupił oba prototypowe pojazdy, 2 i 3-członowy i to mimo sporej różnicy pomiędzy budżetem województwa a ofertą FPS, zresztą jedyną złożoną w przetargu.Jak na razie nie mamy oficjalnego potwierdzenia tego, jakiego typu testy będzie przechodzić w Żmigrodzie 3-członowy pojazd. Prawdopodobnie są to jazdy mające na celu uzyskanie homologacji.
Omawiany pojazd również jest jednostką dwutrakcyjną, spalinowo-elektryczną, tak jak
2-członowy egzemplarz pokazywany na Trako czy też na Innotrans w Berlinie. Oba pojazdy mają wspomóc realizację połączeń regionalnych w województwie lubuskim, które boryka się z problemem masowych odwoływań pociągów, o czym
szerzej tutaj