Trwają odbiory nowoczesnych pojazdów Flirt zamówionych przez Koleje Mazowieckie. W bieżącym tygodniu przewoźnik odebrał kolejne dwa składy. Tym samym, w parku taborowym mazowieckiego przewoźnika jest ich już 34.
Pojazdy zostały wyprodukowane w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach w ramach IV umowy wykonawczej zawartej w lutym 2021 r. pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a Stadler Polska. Umowa dotyczy dostawy 15 sztuk nowoczesnych i komfortowych elektrycznych zespołów trakcyjnych ER160 Flirt, a jej wartość to prawie 500 mln zł brutto. Projekt uzyskał dofinansowanie z POIiŚ 2014-2020 w wysokości ok. 158 mln zł.
– Zmienia się polska kolej, co najbardziej widać na przykładzie Kolei Mazowieckich. Kolejne, nowoczesne pojazdy, które właśnie dołączyły do parku taborowego spółki, pozwolą na wycofanie z eksploatacji najstarszych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dziękuję producentowi za terminową realizację kontraktu i wszystkim pracownikom zaangażowanym w jego realizację, zarówno z firmy Stadler Polska, jak i z Kolei Mazowieckich – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Przypomnijmy, że Koleje Mazowieckie zawarły ze Stadlerem umowę ramową na dostawę pięcioczłonowych elektrycznych zespołów Flirt w styczniu 2018 roku. Wszystkie umowy wykonawcze przewidziane w kontrakcie zostały podpisane. Dostawy w ramach trzech umów są zakończone, aktualnie realizowane są umowy czwarta i piąta.
Jeśli nie nastąpią nieprzewidziane okoliczności, to w drugiej połowie 2023 roku Koleje Mazowieckie będą dysponowały 61 pociągami Flirt nowej generacji wyprodukowanymi w siedleckim zakładzie Stadlera. Pojazdy są serwisowane w nowej,
sochaczewskiej bazie Stadlera.