PKP Intercity bardzo szybko przejmuje na stan wagony Combo produkowane przez Pesę. Oznacza to, że coraz więcej pociągów będzie miało możliwość przewozu osoby niepełnosprawnej, pojawią się nowe możliwości przewozu rowerów.
Realizowany ze sporym opóźnieniem kontrakt na głęboką modernizację starszych wagonów do standardu Combo znacznie przyspieszył z momentem odbioru
pierwszych specjalistycznych wagonów na wiosnę. Wagony są systematycznie włączane do pociągów kursujących na trasach:
- Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok,
- Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – Białystok,
- Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście,
- Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wielkopolski
- Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra.
– Od końca zeszłego tygodnia na stanie PKP Intercity jest ponad 30 odebranych od wykonawcy wagonów Combo. Część już kursuje w składach kategorii IC, obsługując obecnie 22 połączenia – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.
Część pociągów, w których pojawiają się obecnie wagony Combo (z sześcioma miejscami na rowery) do tej pory miała w swoim zestawieniu wagony rowerowe 168A z dwunastoma miejscami dla jednośladów.
– Te wagony, serii Bnopuvz (typ 168Arow) z pociągów, do których dotychczas były włączane, przeszły na pociągi Ukiel, Jeziorak, Stoczniowiec, obsługując relacje:- Olsztyn - Zielona – Olsztyn, - Wrocław - Olsztyn – Wrocław i Gdynia - Zielona Góra – Gdynia. Wagony tego typu, w liczbie 16 sztuk, PKP Intercity modernizowało w Newagu w 2016 roku.
Najpojemniejsze wagony rowerowe, mogące zabrać na pokład nawet kilkadziesiąt jednośladów, to wagony 609A. Z kilkunastu wagonów tego typu tylko 2 są sprawne,
ale PKP Intercity zapowiada ich gruntowną modernizację. Warto pamiętać, że przez jeden wrześniowy tydzień rower w PKP Intercity będzie
można przewieźć za złotówkę.