Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

29 lokomotyw PKP Intercity przejdzie naprawy rewizyjne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
29 lokomotyw PKP Intercity przejdzie naprawy rewizyjne
Do końca 2012 roku PKP Intercity wykona naprawy rewizyjne kolejnych 29 lokomotyw EP09. Do września remonty przeszło już 15 (14 napraw rewizyjnych i 1 naprawa główna) maszyn. Fundusze przeznaczone na remonty (naprawy rewizyjne i główne) lokomotyw w 2012 roku  wynoszą 20,5 mln zł.

Naprawy rewizyjne lokomotyw z serii EP-09 wykonywane są co 370 000 kilometrów. PKP Intercity eksploatuje 46 lokomotyw EP-09. Każda z nich ma masę ok. 80 (83,6) ton i moc 4000 koni mechanicznych (2920 kW). Wraz z wagonami o masie max. 500 ton, lokomotywy kursują z prędkością max. 160 km/h i obsługują między innymi połączenia z Warszawy do Katowic, Poznania, Krakowa i Wrocławia. Lokomotywy wykorzystywane przez PKP Intercity wyprodukowane zostały w latach 1986 – 1997. Rocznie każda z nich pokonuje ok. 240 000 kilometrów.

- PKP Intercity zwiększyło znacznie fundusze na remonty swojego parku wagonów i lokomotyw. Inwestycje na ten cel wzrosły ze 117 mln złotych rocznie w 2010 roku do 168 mln złotych w 2011 roku. Liczbę planowanych napraw lokomotyw (wszystkich poziomów) zwiększono z 59 w 2011 roku do 152 w 2012 roku. Liczbę napraw zestawów kołowych zwiększono w tym samym czasie z 550 do 800 - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Zakres modernizacji w ramach napraw rewizyjnych 4 poziomu, oprócz gruntownego przeglądu wszystkich elementów eksploatacyjnych, obejmuje między innymi:

- zabudowę nowych ergonomicznych pulpitów maszynisty,
- modernizację układu klimatyzacyjnego kabiny maszynisty,
- instalację urządzeń GPS/GSM,
- modernizację systemu łączności,
- wymianę przetwornicy,
- instalacje dodatkowe sprężarki zasilanej z przetwornicy,
- zabudowę dodatkowego układu osuszania powietrza,
- przygotowanie instalacji pod zabudowę urządzeń systemu sygnalizacji kabinowej LS90 i ETCS –   europejskiego systemu sterowania ruchem kolejowym,
- instalację nowych reflektorów.

Do prędkości 160 km/h - oprócz lokomotyw EP09 - przystosowane są lokomotywy EU44 Husarz. Dodatkowo PKP Intercity modernizuje do prędkości 160 km/h lokomotywy starszej generacji - EP07. W 2013 roku przewoźnik planuje remonty kolejnych 18 lokomotyw EP09.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5