Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

200 milionów zł więcej na infrastrukturę kolejową na Podkarpaciu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

UMWP

Data publikacji:
09-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UMWP

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
200 milionów zł więcej na infrastrukturę kolejową na Podkarpaciu
Jakie są szanse na przywrócenie pociągów na trasy Zagórz - Łupków i Zagórz - Krościenko oraz w jaki sposób finansować niezbędne na trasach kolejowych Podkarpacia inwestycje - o tym w Zagórzu 6 lipca 2013 roku dyskutowali politycy, kolejarze, samorządowcy oraz mieszkańcy miasta. Konferencję poświęconą przyszłości kolei w Województwie Podkarpackim zorganizowali Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl, Poseł do Parlamentu Europejskiego Tomasz Poręba oraz Wicemarszałek Sejmu Marek Kuchciński.

 Marszałek Władysław Ortyl mówił o najświeższej informacji z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego czyli dodatkowych środkach, jakie z Programu Operacyjnego Rozwój Polskich Wschodniej mają wesprzeć inwestycje kolejowe na Podkarpaciu oraz w 4 innych województwach Polski Wschodniej. Cała dodatkowa kwota, która ma wspomóc inwestycje kolejowe w województwach Polski Wschodniej, to co najmniej 250 mln euro, czyli około 1 miliard złotych. Już teraz wiadomo, że Podkarpackie  otrzyma co najmniej dodatkowych 200 mln złotych na inwestycje w infrastrukturę kolejową. Na razie nie ma jeszcze szczegółów, jakie konkretne inwestycje będą mogły zostać sfinansowane z tych pieniędzy. 

- Musimy przemyśleć, jak te dodatkowe środki wydać – mówił na konferencji w Zagórzu Marszałek Władysław Ortyl. Sprawa przywrócenia pociągów na tory w Zagórzu nie jest prosta. Najpierw połączenia Zagórz – Łupków i Zagórz - Krościenko trzeba wykreślić z listy połączeń, które decyzją Polskich Linii Kolejowych mają zostać zlikwidowane całkowicie z dniem 1 stycznia 2014 roku. Aby pociągi mogły tędy jeździć, trzeba zmodernizować infrastrukturę kolejową. Dopiero wtedy można rozmawiać o przywróceniu połączeń. To jest do zrobienia, ale wymaga wiele pracy – powiedział marszałek Władysław Ortyl.

Na temat sytuacji kolei w innych krajach Unii Europejskiej mówił w czasie konferencji Poseł do Parlamentu Europejskiego Tomasz Poręba, głos w dyskusji na temat przyszłości linii kolejowych zabrał także członek sejmowej Komisji Infrastruktury, Poseł na Sejm RP Bogdan Rzońca. 

Marszałek Władysław Ortyl przypomniał również w Zagórzu, że inwestycje kolejowe w nowej perspektywie finansowej na lata 2014 – 2020 będą mogły być finansowane nie tylko ze środków PO Rozwój Polski Wschodniej, ale także z pieniędzy z innych programów, między innymi Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

TLK Wetlina zostaje w Bieszczadach

Pasażer

TLK Wetlina zostaje w Bieszczadach

Michał Szymajda 13 stycznia 2023

Wracają pociągi do Łupkowa

Pasażer

Wracają pociągi do Łupkowa

Dominik Lebda 21 marca 2016

Podkarpackie odwołuje pociągi Krosno – Zagórz. Od grudnia nowa oferta

Pasażer

Podkarpacie: Mniej pociągów bezpośrednich do Krakowa. Z powodu remontów

Pasażer

Drastyczne cięcia pociągów na Podkarpaciu

Pasażer

Drastyczne cięcia pociągów na Podkarpaciu

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 12 grudnia 2014

Pociąg nie jest lepszy od autobusu tylko dlatego, że jest pociągiem

Biznes

Pociąg nie jest lepszy od autobusu tylko dlatego, że jest pociągiem

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 22 grudnia 2014

Zobacz również:

TLK Wetlina zostaje w Bieszczadach

Pasażer

TLK Wetlina zostaje w Bieszczadach

Michał Szymajda 13 stycznia 2023

Wracają pociągi do Łupkowa

Pasażer

Wracają pociągi do Łupkowa

Dominik Lebda 21 marca 2016

Podkarpackie odwołuje pociągi Krosno – Zagórz. Od grudnia nowa oferta

Pasażer

Podkarpacie: Mniej pociągów bezpośrednich do Krakowa. Z powodu remontów

Pasażer

Drastyczne cięcia pociągów na Podkarpaciu

Pasażer

Drastyczne cięcia pociągów na Podkarpaciu

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 12 grudnia 2014

Pociąg nie jest lepszy od autobusu tylko dlatego, że jest pociągiem

Biznes

Pociąg nie jest lepszy od autobusu tylko dlatego, że jest pociągiem

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 22 grudnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5