Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

2 godziny i 25 minut. Rekordowo szybkie Pendolino z Warszawy do Gdańska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
2 godziny i 25 minut. Rekordowo szybkie Pendolino z Warszawy do Gdańska
Fot. M. SzymajdaPendolino w Gdyni Głównej
PKP Intercity w komunikacie podsumowało ofertę, która zacznie obowiązywać od 9 czerwca. Według spółki oferta powiększy się aż o 31 par połączeń dalekobieżnych w stosunku do wakacji 2023 r. Pendolino z Warszawy do Gdańska zacznie też kursować w rekordowym czasie 2 godzin i 25 min. Szybciej będzie w końcu między Warszawą a Szczecinem, będą dodatkowe pociągi do Zakopanego.

Z komunikatu PKP Intercity wynika, że w sezonie wakacyjnym PKP Intercity będzie uruchamiać każdego dnia średnio 454 pociągi. To o 31 więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym.

W 2 godz. 25 min z Warszawy do Gdańska, wydłużony Chrobry

W trakcie obowiązywania wakacyjnej korekty rozkładu jazdy do/z Trójmiasta będzie kursowało ponad 58 par pociągów dziennie. Szczecin obsłużą 22 pary połączeń, Kołobrzeg – 14, Świnoujście – 8, a Hel - 6. Przewoźnik uruchomi specjalne połączenia na okres letni, np. pociąg EIC 1850/8150 Posejdon relacji Warszawa – Kołobrzeg – Warszawa, EIC 1540/5140 Jantar relacji Warszawa – Hel – Warszawa, TLK 38174/83174 Wolin relacji Kraków/Bielsko Biała – Świnoujście – Kraków/Bielsko Biała czy IC 18154/81154 Lazur z Łodzi do Ustki.

Wydłużone zostaną relacje części składów jadących nad morze. Pociąg IC 3828/8328 Grottger obecnie kursujący na odcinku Przemyśl – Wrocław – Przemyśl w niedziele będzie jeździł z Kołobrzegu. Pociąg IC 18100/81100 Gałczyński, kursujący na trasie Warszawa – Szczecin – Warszawa, dojedzie do Świnoujścia. IC 48150 Gwarek zamiast na trasie Katowice – Słupsk pojedzie aż do Ustki, natomiast IC 68104 Swarożyc na co dzień pokonujący trasę Wrocław – Szczecin będzie dojeżdżał do Kołobrzegu.

Wydłużona zostanie też dodatkowa para połączeń Express InterCity Premium, obsługiwana składami Pendolino, z Krakowa do Kołobrzegu przez Gdynię. Natomiast EIC 1800/8100 Chrobry, który obecnie jeździ z Warszawy do Szczecina i z powrotem, w soboty będzie miał wydłużony kurs z Warszawy do Gdyni, a w niedziele wyjedzie z Gdyni, z której pojedzie do Warszawy i dalej do Szczecina (w pierwotnej wersji komunikatu PKP Intercity wspominało o kursach "ze stolicy do Gdyni przez Szczecin - dop. red.).

Skróci się też czas przejazdu EIC Chrobry o 13 min na trasie z Warszawy do stolicy województwa zachodniopomorskiego, pokonując trasę w 4 godz. i 59 min. i około 20 minut w relacji powrotnej (czas przejazdu wyniesie 5 godz. i 1 min.).

PKP Intercity zapewni także atrakcyjny czas przejazdu między Warszawą Centralną a Gdańskiem Głównym. 3 pociągi Express InterCity Premium pokonają tę trasę w rekordowym czasie 2 godz. 25 minut. Ponadto niektóre pociągi PKP Intercity zmienią kategorię na wyższą, zapewniając komfortową podróż. TLK 18108/81108 Włókniarz relacji Szczecin – Łódź - Szczecin będzie kursował w ramach ekonomicznej kategorii IC, a skład wagonowy zastąpi elektryczny zespół trakcyjny serii ED160. Natomiast sezonowy skład 15150/51150 Delfin relacji Warszawa – Łeba – Warszawa będzie zestawiony ze zmodernizowanych wagonów.

Dodatkowe połączenia do Krakowa i Zakopanego

Podczas trwania letniej korekty rozkładu jazdy do/z Krakowa będzie kursowało ponad 70 par połączeń dalekobieżnych. Bielsko-Białą obsłuży 12 par pociągów, Zakopane – 8, Jelenią Górę – 8, Szklarską Porębę – 3, Kłodzko – 4, a Krynicę-Zdrój – 3. PKP Intercity uruchomi specjalne połączenia sezonowe, np. pociąg IC 83192/38192 Podhalanin relacji Szczecin – Zakopane – Szczecin oraz dwie pary połączeń kategorii Express InterCity Premium, obsługiwane składami Pendolino, kursujące między Warszawą a Krakowem. Wydłużeniu ulegnie relacja pociągu TLK 35102/53102 Lubomirski. Obecnie połączenie jest realizowane na trasie Gdynia – Kraków a od 9 czerwca skład będzie dojeżdżał do stolicy Tatr. W ten sposób mieszkańcy Trójmiasta i Warszawy zyskają kolejne bezpośrednie połączenie do Zakopanego.

Wydłużeniu ulegnie także trasa pociągu IC 54150 Halny. Teraz pociąg kursuje z Bydgoszczy do Bielska-Białej a pojedzie do Zakopanego. Zachowany zostanie atrakcyjny czas przejazdu pociągu EIC Tatry na odcinku Warszawa Centralna – Zakopane, który wyniesie 4 godz. 46 min (w okresie 25 VII – 12 VIII czas jazdy wyniesie 4 godz. 54 min ze względu na zaplanowane prace infrastrukturalne). Wydłużona zostanie także relacja pociągów TLK 16170/61170 Karkonosze (relacji Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa) i IC 16100/61100 Orzeszkowa (relacji Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa) do Szklarskiej Poręby. Ten ostatni skład zmieni kategorię na wyższą i będzie zestawiony ze zmodernizowanych wagonów, zapewniając komfortową podróż.

Więcej połączeń w szczytach komunikacyjnych 

W trakcie obowiązywania trzeciej korekty rozkładu jazdy PKP Intercity uruchomi dodatkowe pociągi, zwłaszcza w okresach wzmożonego ruchu pasażerskiego. Spółka zapewni komfortowy przejazd podróżnym udającym się m.in. na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej – Euro 2024, letnie festiwale czy długi sierpniowy weekend. 

Na pierwsze trzy mecze Polskiej Reprezentacji podczas Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej – Euro 2024 w Niemczech, PKP Intercity uruchomi pociągi specjalne do Hamburga (wyjazd: 15.06, powrót: 16.06), Berlina (wyjazd 21.06, powrót 21/22.06) i Dortmundu (wyjazd: 24.06, powrót: 25.06). Ponadto przewoźnik zaplanował dodatkowe terminy kursowania połączeń Warszawa – Berlin – Warszawa oraz zwiększy liczbę miejsc w rozkładowych składach jadących z/do różnych miast Polski do/ze stolicy Niemiec.

PKP Intercity zaplanowało także dodatkowe połączenia do Poznania, aby zapewnić miłośnikom fantastyki dojazd na festiwal Pyrkon. Mieszkańcy Warszawy 16 czerwca będą mogli wybrać dwa dodatkowe pociągi IC Podlasiak - BIS i IC Strzelecki - BIS. Z kolei dojazd z Krakowa i Wrocławia zapewni wydłużenie relacji pociągów IC Boznańska oraz IC Grottger. Mieszkańcy Trójmiasta i Bydgoszczy będą mogli dojechać na festiwal pociągiem IC Bachus-BIS i IC Pomorzanin - BIS. 

Przewoźnik zadbał też o wydłużenie relacji pociągu IC 75124 Warta, łączącego na co dzień Poznań i Warszawę, który 7 lipca pojedzie do/z Gdyni, w której odbywa się w tym czasie Open’er Festival. Dla osób wracających z tego wydarzenia uruchomiony zostanie dodatkowy pociąg IC 51124 Lazur BIS z Gdyni do Warszawy. Pociągi w wydłużonej relacji pojadą także do Szczecinka, w okolicach którego odbędzie się Pol'and'Rock Festival. Będą to składy jadące 3 i 4 sierpnia z/do Przemyśla, Poznania, Piły, Warszawy, Wrocławia, Bydgoszczy czy Dorohuska.

Ponadto 3 i 4 sierpnia PKP Intercity uruchomi grupę wagonów bezpośrednich do/z Szczecinka jako łącznik od pociągu IC 28100/82100 Staszic relacji Piła – Lublin - Piła. 4 sierpnia pojadą także składy: IC 8650 Hetman BIS relacji Szczecinek – Wrocław, IC 8140/1 relacji Szczecinek – Warszawa Wschodnia oraz IC 81142 Zamoyski BIS ze Szczecinka do Warszawy oraz IC 8354 Cegielski BIS ze Szczecinka do Krakowa. W dodatkowym terminie będzie również kursował pociąg IC 38150 Krakowianka relacji Kraków – Kołobrzeg podczas tegorocznych festiwali Sunrise oraz Sun.

Dostosowanie do prac modernizacyjnych infrastruktury kolejowej

Od 9 czerwca, zostanie przywrócona przepustowość stacji Warszawa Centralna oraz linii średnicowej w aglomeracji warszawskiej (Warszawa Centralna – Warszawa Zachodnia). Oznacza to, że prawie wszystkie pociągi dalekobieżne zatrzymają się w centrum Warszawy, a jedynie 39 pociągów nadal będą kursować do lub przez stację Warszawa Gdańska. PKP Intercity przypomina, aby dokładnie sprawdzać stacje przyjazdu i odjazdu połączeń do/z Warszawy.

Od czerwca do sierpnia zarządca infrastruktury będzie prowadził prace na Centralnej Magistrali Kolejowej skutkujące ograniczeniem prędkości z 200 km/h do 160 km/h. Z tego powodu pociągi jadące na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa oraz Warszawa – Katowice – Warszawa mogą mieć wydłużony czas przejazdu od 11 min. do 23 min.

Z powodu prac modernizacyjnych zamknięta jest linia kolejowa numer 25 na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz. Na wyżej wspomnianym odcinku autobusy komunikacji zastępczej pojadą za pociągi: IC 13106/31107 San oraz IC 13104/31105 Witos kursujące na trasie Warszawa – Przemyśl – Warszawa.

Podczas obowiązywania wakacyjnej korekty rozkładu jazdy zarządca infrastruktury dalej będzie prowadził modernizację linii kolejowej 38 na odcinku Ełk – Korsze, skutkującą przerwą w ruchu. Na trasie Olsztyn Główny – Kętrzyn – Giżycko nadal obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Obejmie ona pociągi IC 56102/65102 Mamry oraz IC 1520/5328 Warmia. Utrzymana zostanie jazda trasą okrężną przez Szczytno oraz Pisz pociągów IC 18104/81104 Rybak i TLK 15102/51102 Biebrza.

Zastępcza komunikacja między Słupskiem a Lęborkiem do 21 czerwca

Od 9 do 21 czerwca, w związku z pracami modernizacyjnymi na jednotorowej linii kolejowej 202, nastąpi przerwa w ruchu na odcinku Lębork – Słupsk. Pomiędzy miastami podróżni będą mogli przemieszczać się na pokładzie zastępczej komunikacji autobusowej. Część pociągów będzie kursowała w skróconej relacji. EIP 3800/8300 relacji Kraków – Kołobrzeg oraz TLK 38152/83152 Lubomirski relacji Kraków/Zakopane - Kołobrzeg pojadą do/z Gdyni Głównej. Natomiast IC 18151/81150 Słupia oraz IC 18152/81153 Parsęta, oba relacji Łódź – Kołobrzeg, będą kursowały do/z Słupska.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Jesteśmy gotowi na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Jesteśmy gotowi na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 29 maja 2024

Ile wagonów sypialnych i kuszetek jest sprawnych w PKP Intercity?

Tabor i technika

PKP Intercity. Nowe plany taborowe zaskakują

Tabor i technika

PKP Intercity. Nowe plany taborowe zaskakują

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 28 maja 2024

Zobacz również:

PKP Intercity: Jesteśmy gotowi na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Jesteśmy gotowi na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 29 maja 2024

Ile wagonów sypialnych i kuszetek jest sprawnych w PKP Intercity?

Tabor i technika

PKP Intercity. Nowe plany taborowe zaskakują

Tabor i technika

PKP Intercity. Nowe plany taborowe zaskakują

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 28 maja 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5