Od czerwca spółka w obsłudze transportów do i ze stacji Poznań Franowo wykorzystuje 17 lokomotyw wielosystemowych BR189. Lokomotywy wielosystemowe wykorzystywane są m.in. do obsługi transportów z częściami samochodowymi dla firmy z segmentu automotive.
W tym przypadku w tygodniu realizowanych jest dziesięć par pociągów w obu kierunkach, co średnio daje dwa obiegi dziennie, na następujących trasach: Hannover Nordhafen – Swarzędz; Seelze – Poznań Franowo, Swarzędz – Braunschweig oraz Poznań Franowo – Seelze. Na ostatniej mili do i ze stacji Swarzędz oraz Poznań Wschód część wagonów transportowana jest tzw. pociągami satelitami.
Wykorzystywane w tych przewozach lokomotywy wielosystemowe BR189 wyposażone są w polski, czeski oraz niemiecki system łączności i system bezpieczeństwa. Posiadają osprzęt pozwalający na zasilanie prądem o różnym napięciu w różnych krajach. Dzięki zastosowaniu BR189, skład przejeżdża przez granicę, bez konieczności przepinania lokomotywy. Przyśpiesza to i ułatwia międzynarodowy transport towarów koleją.
DB Schenker Rail Polska stale pracuje także nad poprawą jakości realizowanych transportów stawiając na nadzór techniczny i handlowy pociągów wyprawianych w drogę, a także wprowadzając usystematyzowane harmonogramy pracy uwzględniające panujące warunki lokalne. Wszystkie te działania pozwalają na minimalizację czasu postoju pociągów przez granicę polsko-niemiecką, sięgającą tygodniowo łącznie do 70 godzin dla około 100 pociągów.
– Przynależność do europejskiej sieci kolejowej DB Schenker Rail daje nam bardzo duże możliwości rozwoju. Dzięki temu, iż jesteśmy jej częścią, możemy nie tylko zaoferować naszym klientom unikalne rozwiązania logistyczne, ale również zwiększyć naszą sprawność operacyjną. Wykorzystując potencjał jaki drzemie w zasobach taborowych jesteśmy w stanie skrócić czas przewozu eliminując marnotrawstwa wynikające z konieczności przepinania lokomotywy na granicy. Dzięki temu poprawiamy znacząco jakość świadczonych usług, zwiększając tym samym zadowolenie klientów oraz umacniając wizerunek dostawcy – powiedział Marek Staszek, prezes DB Schenker Rail Polska.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
