Koleje Śląskie wynajęły z tzw. wolnej ręki dwie jednostki 14WE na kolejny okres - do końca tego roku.
Śląski przewoźnik
posiłkuje się sprowadzonymi z Warszawy przez Cargounit jednostkami 14WE już od dłuższego czasu. Dwie z nich wynajął na kolejny okres - od 1 lipca 2022 r. do 31 grudnia 2022 bez przetargu.
Jak tłumaczy przewoźnik, w przeprowadzonym w lutym
postępowaniu na dzierżawę czterech pociągów (w podzielne na dwa zadania po dwie jednostki), na jedną z części nie wpłynęła żadna oferta. W związku z tym zawarto umowę z Cargounit (dawniej Industrial Division) bez przetargu. Nie podano wartości zamówienia.
Co ciekawe, część A wspomnianego postępowania z początku roku wygrał właśnie Cargounit (cena oferty brutto: 1.787.928,00 zł); nie złożył jednak oferty na część B zamówienia, a ostatecznie podpisano ją bez przetargu. Liczba 14WE w Kolejach Śląskich pozostaje w efekcie bez zmian.
Czemu Koleje Śląskie dalej muszą wynajmować tabor? - Ewentualne dzierżawy są podyktowane obecnymi lub planowanymi przeglądami taboru KŚ (poziom P3 i P4), jak również z uwagi na dzierżawę pojazdu EN57 FPS - umowa dobiegła końca - tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" Patrycja Tomaszczyk, rzeczniczka przewoźnika.