Partnerzy serwisu:
Biznes

14,6 mln pasażerów mniej – katastrofalne wyniki PKP Intercity w roku 2010

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
31-01-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
łm, Rynek Kolejowy, 31 stycznia 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
14,6 mln pasażerów mniej – katastrofalne wyniki PKP Intercity w roku 2010
Z przedstawionych dzisiaj danych wynika, że usług PKP Intercity w roku 2010 skorzystało niewiele ponad 37 mln pasażerów. W całym roku 2009 było to 51,8 mln osób. Oznacza to utratę 28,4% pasażerów, lub inaczej mówiąc spadek liczby klientów o 14,8 mln osób. Tak dramatycznych spadków w ostatnich latach nie było.

Z prezentowanych wcześniej przez PKP Intercity danych wiedzieliśmy już, że przewozy w pierwszych trzech kwartałach 2010 r. zamknęły się liczbą 27,7 mln pasażerów, a okres wakacyjny nie przyniósł poprawy sytuacji. Szczegółowe dane przedstawiamy w tabeli poniżej.

 – Nie jest i nie będzie żadnym zaskoczeniem, że zarówno PKP Intercity, jak i Przewozy Regionalne zakończą rok 2010 dużymi spadkami w liczbie przewiezionych pasażerów. Co gorsza, spora część z nich prawdopodobnie skorzystała z usług kolei po raz ostatni. PKP, Ministerstwo Infrastruktury i sami przewoźnicy zajęci byli wzajemnym wymierzaniem sobie ciosów, a klient zszedł na plan dalszy. Marka Intercity runęła w dół po reformie z 2008 r. i ostatnia kampania billboardowa zachęcająca biznes do korzystania z usług przewoźnika, w sytuacji braku odpowiedniej ilości sprawnego taboru i obniżającej się jakości usług, to wyrzucanie pieniędzy w błoto – mówi Adrian Furgalski, dyrektor w Railway Business Forum.

 

2009

2010

Spadek

I kw.

12 663,8

8 516,6

32,7%

II kw.

13 565,6

9 451,6

30,3%

III kw.

13 771,8

9 821,1

28,7%

IV kw.

11 762,9

9 289,2

21,0%

Rok

51 764,0

37 078,6

28,4%

 * źródło: PKP Intercity / Rynek Kolejowy

 

– Brakuje dokładniejszych danych o zmianach ilościowych w poszczególnych segmentach klientów spółki, ale można przypuszczać, że odchodzą klienci I klasy – często pełniący podobne funkcje płatnicze dla całej relacji, jak pasażerowie I klasy w samolotach – oraz pasażerowie dawnych pociągów międzywojewódzkich, gdzie oferta popsuła się najbardziej. Nowy prezes IC będzie musiał przejrzeć obecny plan restrukturyzacji i zastanowić się czy wszystkie cięcia kosztów będą miały pozytywny wpływ na funkcjonowanie spółki, a przede wszystkim szukać pól do rozwoju i zarabiania. Niestety, przedstawiona propozycja korekty rozkładu jazdy, która ma załatać jako tako braki taborowe, przyczyni się z drugiej strony do kolejnego zwijania oferty firmy i spadku liczby klientów – dodaje Furgalski.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5