Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

14 firm chętnych na rewitalizację szlaku Chociw Łaski – Kozuby

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
12-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
14 firm chętnych na rewitalizację szlaku Chociw Łaski – Kozuby
Otwarto  oferty na wykonanie rewitalizacji infrastruktury kolejowej na szlaku Chociw Łaski – Kozuby realizowanej w ramach „Programu rzeczowo – finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2012 roku”. Zainteresowanych rewitalizacją jest 14 firm.

Linia 131 jest dwutorową, zelektryfikowaną linią magistralną o znaczeniu państwowym. Linia należy do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC, jako korytarz linii CE-65. Ma kluczowe znaczenie dla transportu węgla - łączy Górnośląski Okręg Przemysłowy i Rybnicki Okręg Węglowy z portem w Gdyni. Ze względu na zły stan techniczny nawierzchni, jeden tor na tym szlaku, w kierunku Zduńskiej Woli,  został wyłączony z eksploatacji we wrześniu 2010 roku. Ruch pociągów w obydwu kierunkach odbywa się obecnie po jednym  torze co znacznie obniża przepustowość szlaku.

Najtańsza oferta, złożona przez słowacką spółkę TSS Grade opiewa na 23.347.672,82 mln zł brutto, a druga w kolejności - konsorcjum spółek z włoskiej grupy Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie - na 23.349.311,90 zł brutto. Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia  29 milionów 520 tys. złotych. Oferty na realizację tego zadania złożyło 14 wykonawców.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa nawierzchni kolejowej na długości około 10 km, wymiana rozjazdów na stacji Chociw Łaski i Kozuby, przebudowa nawierzchni drogowej i kolejowej na przejazdach, montaż urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, regulacja sieci trakcyjnej oraz przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycja ta pozwoli na przywrócenie do eksploatacji zamkniętego toru na szlaku Chociw Łaski - Kozuby, co znacznie zwiększy przepustowość linii oraz usprawni  ruch pociągów towarowych i osobowych. Po rewitalizacji tego odcinka przewiduje się przywrócenie parametrów konstrukcyjnych szlaku do prędkości 120 km/h oraz skrócenie czasu przejazdu na tym odcinku do około 8 minut dla pociągów pasażerskich. Inwestycja według planu ma być zakończona do 30 listopada 2012 roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5