Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

1,3 mld na nowe pociągi dla Małopolski. Umowa na 25 ezt podpisana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
09-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Podziel się ze znajomymi:

Spółka Newag oraz Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego podpisali umowę ramową na dostawę nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pierwsi pasażerowie pojadą nimi w 2027 roku.

Umowa ramowa na dostawę 25 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych została podpisana w poniedziałek, 9 września w Krakowie. Nowosądecki Newag był jedynym oferentem, który przystąpił do przetargu. Umowy wykonawcze będą obejmowały dostawę do Kolei Małopolskich kolejno: 6, 14 i 5 pojazdów.

– Pasażerowie chcą podróżować komfortowo i bezpiecznie, a naszym celem jest wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom. Dzięki zawartej dziś umowie ramowej po Małopolsce będą jeździły nowoczesne pociągi, dostosowane do potrzeb mieszkańców – powiedział marszałek województwa Łukasz Smółka.

Wtórował mu wicemarszałek województwa. – Nowe pociągi, które zasilą Koleje Małopolskie z pewnością wpłyną na dalszy rozwój oferty przewozowej przygotowanej przez wojewódzkiego przewoźnika. Skorzystają na tym przede wszystkim mieszkańcy wielu małopolskich miast i powiatów. Dzięki tej umowie poprawiamy warunki podróżowania po Małopolsce – stwierdził Ryszard Pagacz.



Podpisany kontrakt wart jest 1,3 mld złotych. Zawiera się w nim zarówno dostawa jednostek, jak i świadczenie obsługi serwisowo-utrzymaniowej od poziomu P1 do P4 w okresie 5 lat. UMWM przekazał, że rozpoczęcie odbioru pociągów planowane jest na 2027 rok.

Samorząd województwa małopolskiego wyjaśnił, że EZT-y z pierwszej umowy wykonawczej (6 jednostek) finansowane będą z programu Fundusze Europejskie dla Małopolski (FEM) 2021-2027. Wartość tego projektu wynosi ponad 345 mln zł. Zakupy z drugiej umowy wykonawczej (14 jednostek) finansowane będą z Krajowego Planu Odbudowy (KPO) lub z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS). Tutaj wartość projektu może wynieść prawie 770 mln zł. Ostatnią umowę wykonawczą (5 jednostek) województwo planuje sfinansować z programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, ale z uwolnionych w ramach tego programu środków. Wartość ostatniego projektu wyniesie ponad 277 mln zł.

Warto wspomnieć, że podpisane wspomnianej umowy poprzedziła seria trudnych postępowań przetargowych na nowe pojazdy dla Kolei Małopolskich. Po dwóch pierwszych przetargach z 2023 roku, w których nie wpłynęły żadne oferty, dopiero w trzecim - z końca wspomnianego roku - znacząco zmieniono podejście do planowanego zakupu.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Biznes

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Michał Szymajda 27 września 2024

Hybrydy i szybkie Griffiny. Wielkie zamówienia w Newagu z PKP Intercity

Tabor i technika

Podkarpacie wybiera Newag

Tabor i technika

Podkarpacie wybiera Newag

Daniel Siwak 31 lipca 2024

Zobacz również:

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Biznes

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Michał Szymajda 27 września 2024

Hybrydy i szybkie Griffiny. Wielkie zamówienia w Newagu z PKP Intercity

Tabor i technika

Podkarpacie wybiera Newag

Tabor i technika

Podkarpacie wybiera Newag

Daniel Siwak 31 lipca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5