Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: 17,5 mld zł w ogłoszonych przetargach w tym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
07-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: 17,5 mld zł w ogłoszonych przetargach w tym roku
fot. Włodzimierz Włoch/PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały w komunikacie, że  ogłosiły w tym roku postępowania przetargowe o wartości 11,8 miliarda złotych. Do końca roku planowane jest ogłoszenie kolejnych zamówień i osiągnięcie łącznego pułapu 17,5 miliarda złotych w 2024 r.

W 2024 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły – jak dotąd – przetargi na łączną kwotę 11,8 mld zł oraz zawarły umowy na 14,6 mld zł.

– Realizujemy ambitny plan zamknięcia 2024 roku kwotą 17,5 miliarda złotych w nowych przetargach inwestycyjnych. Przed nami ogłoszenie postępowań między innymi na linie: Białystok – Ełk, Skierniewice – Czachówek Wschodni – Pilawa wraz z budową mostu przez Wisłę czy stację Maksymilianowo. Dzisiaj ogłoszony został kolejny ważny przetarg. Na cztery tory między Warszawą a Otwockiem czekają mieszkańcy aglomeracji i regionu. Prowadzony przez nas proces inwestycyjny pokazuje bardzo dobrą kondycję spółki, rynek będzie miał zajęcie na wiele lat – powiedział Piotr Wyborski, Prezes Zarządu PLK SA.

– Poza widocznym impulsem dla branży budowlanej i wpływem na wzrost gospodarczy, podróżni zyskują coraz szerszą sieć szybkich połączeń, eliminujemy bariery architektoniczne na stacjach i przystankach, poprawiamy warunki transportu towarów – dodał Marcin Mochocki, członek zarządu PLK SA, Dyrektor ds. realizacji inwestycji.

O zapowiedziach przetargowych na trzeci kwartał roku pisaliśmy w czerwcu. Zgodne z planem ogłoszono postępowanie na odcinek Szczyrzyc – Tymbark, na modernizację ciągu Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew i na modernizację linii 49 oraz 36 (Kolej Plus do Łomży). Wspomniany przetarg na odcinek Warszawa Wawer – Otwock ogłoszono dosłownie kilka dni po zakończeniu kwartału, przyspieszono natomiast rozpoczęcie poszukiwania wykonawcy dla linii 202 między stacją Gdynia Chylonia a Lęborkiem.

Wśród podpisanych umów warto wymienić modernizację linii 201 (odc. Somonino – Gdańsk Osowa), połączoną z elektryfikacją linii 229 Glincz – Kartuzy. Dużym problemem, z którym musi mierzyć się zarządca infrastruktury, jest natomiast spór ze Strabagiem. Firma odpowiadała za przebudowę odcinka Rabka Zaryte – Mszana Dolna, jednak w sierpniu PKP PLK wypowiedziały jej umowę, uzasadniając to 'rażącym naruszeniem harmonogramu" (firma nie zgadza się z tym twierdzeniem).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Infrastruktura

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Kasper Fiszer 28 grudnia 2024

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

Infrastruktura

Podkarpackie: Do Ustrzyk dojadą nieco cięższe składy

Infrastruktura

Zobacz również:

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Pasażer

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Kasper Fiszer 31 grudnia 2024

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Infrastruktura

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Mikołaj Kobryński 30 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Infrastruktura

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Kasper Fiszer 28 grudnia 2024

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

Infrastruktura

Podkarpackie: Do Ustrzyk dojadą nieco cięższe składy

Infrastruktura

Zobacz również:

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Pasażer

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Kasper Fiszer 31 grudnia 2024

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Infrastruktura

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Mikołaj Kobryński 30 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5