Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie otworzyła oferty w postępowaniu na przygotowanie linii 340 do jej rewitalizacji. Zadanie dotyczy chociażby usunięcia starych szyn czy wycięcia drzew i krzewów. Firm chętnych na realizację tych działań jest 11, a oferty 9 z nich mieszczą się w budżecie DSDiK.
Dolny Śląsk robi wszystko, by Karpacz wrócił na kolejową mapę Polski. Samorząd
planuje, że pociągi do tego kurortu dojadą ponownie w grudniu bieżącego roku. By było to możliwe, niezbędna jest rewitalizacja dwóch linii kolejowych, łączących Karpacz z Jelenią Górą, a więc szlaków o numerach 308 i 340. Rewitalizacja
pierwszego z nich, łączącego Mysłakowice z Jelenią Górą, już trwa, teraz przyszedł więc czas na rewitalizację drugiej części trasy do Karpacza, czyli linii 340 z Mysłakowic do wspomnianego kurortu.
Aby możliwe były prace rewitalizacyjne, niezbędne będzie przygotowanie linii do tych działań. W tym celu Dolnośląska Służba Dróg i Kolei
ogłosiła kilka tygodni temu postępowanie na rozbiórkę torów i podkładów czy też wycięcie krzaków kolidujących z linią. Po wykonaniu tych prac, możliwe będzie wyłonienie firmy, która zbuduje torowisko oraz odbuduje przystanki kolejowe na omawianym odcinku.
Właśnie upłynął termin składania ofert dotyczących prac przygotowawczych. W postępowaniu prowadzonym przez DSDiK wpłynęło aż 11 ofert, a 9 z nich mieści się w budżecie samorządu opiewającym na niespełna 4 miliony złotych brutto. Wydaje się więc, że przetarg uda się rozstrzygnąć pozytywnie. Poniżej publikujemy pełną listę złożonych ofert.