Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Nowy zarząd PKP Intercity podsumował swoje pierwsze 100 dni

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
29-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Nowy zarząd PKP Intercity podsumował swoje pierwsze 100 dni
fot. PKP Intercity
Nowy zarząd PKP Intercity z Januszem Malinowskim na czele podsumował swoje osiągnięcia z pierwszych 100 dni działalności. 

Nowy Zarząd PKP Intercity został powołany 19 kwietnia 2024 roku. Głównym jego celem krótkookresowym było zapewnienie pasażerom jak największej liczby miejsc w pociągach, podczas szczytów przewozowych: w długi majowy i czerwcowy weekend oraz w trakcie wakacji.

– Szybko podjęto działania mające na celu podniesienie dostępności taboru. Przeprowadzone zostały rozmowy z producentami pojazdów, aby przyśpieszyć ich dostawy. Od tego momentu zostało odebranych i wdrożonych do ruchu 9 lokomotyw Griffin, a kolejne są w trakcie odbioru. Jednocześnie spółka powiększyła park taborowy o 13 lokomotyw, korzystając z pojazdów należących do innych przewoźników –
 czytamy w komunikacie. Ponadto zwiększono liczbę sprawnych wagonów z 1224 do blisko 1300, podwyższyła się także dostępność elektrycznych zespołów trakcyjnych i obecnie wynosi ona około 87%.

– Większa ilość taboru oraz bardziej efektywne wykorzystanie zasobów pozwoliło na uruchomienie dodatkowych pociągów. Wzmocniono 3122 pociągów 4730 wagonami i zrealizowano 87 przejazdów składów Pendolino, Flirt i Dart w podwójnym zestawieniu – dodaje biuro prasowe IC.

Honorowanie biletów PKP Intercity przez Polregio na trasie Warszawa - Łódź

Na początku czerwca wprowadzone zostało honorowanie biletów okresowych PKP Intercity we wszystkich połączeniach POLREGIO relacji Warszawa-Łódź-Warszawa. Dzięki temu, pasażerowie podróżujący na tej linii z biletami długookresowymi mogą wybierać swobodnie pociągi obydwu przewoźników. Pozwala to na większą elastyczność w planowaniu codziennych podróży.

Inwestycje warte blisko 8 mld zł

W lipcu PKP Intercity podpisało 2 umowy na zakup nowego taboru. Kontrakt z Newagiem o wartości 3 mld 364 mln zł brutto dotyczy zamówienia 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Nowe pojazdy pozwolą  rozbudowę oferty przewozowej na liniach niezelektryfikowanych. Z kolei z H. Cegielski - Fabryką Pojazdów Szynowych podpisano wartą 4,2 mld złotych umowę obejmującą dostawę 300 wagonów osiągających prędkość 200 km/h oraz zaprojektowanych w nowym standardzie. Możliwe jest rozszerzenie zamówienia o 150 kolejnych wagonów.

PKP Intercity podpisało także umowę na największą inwestycję infrastrukturalną, czyli budowę zaplecza technicznego wraz z nowoczesną myjnią, które powstanie w Przemyślu, w dzielnicy Bakończyce. Po wielu latach ogłoszony został również przetarg na budowę nowej lokomotywowni na bocznicy kolejowej Warszawa Grochów. 

Cele na najbliższe miesiące

Kończą się prace nad nowym rozkładem jazdy, który zacznie obowiązywać w grudniu. Zapewni on bogatszą ofertę połączeń – ich liczba zwiększy się o 12% – oraz atrakcyjne czasy przejazdów. Na niektórych trasach pociągi będą jeździły cyklicznie, w stałych odstępach godzinowych. Aby obsłużyć nowe połączenia, PKP Intercity podejmuje działania mające na celu zwiększenie dostępności eksploatowanego taboru, zwłaszcza wagonów oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych. Trwają także odbiory kolejnych lokomotyw Griffin produkowanych przez nowosądecki Newag. Ważnym celem jest również podniesienie punktualności pociągów PKP Intercity.

Przygotowanie do liberalizacji rynku

Zadaniem długoterminowym Zarządu PKP Intercity jest przygotowanie spółki do liberalizacji rynku przewozów w Polsce, która ma nastąpić po 2030 roku. W tym celu aktualizowana jest strategia taborowa i planowane są nowe inwestycje, m.in. zakup piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz pociągów poruszających się z prędkością minimum 250 km/h, które uzupełnią ofertę Pendolino. Trwają bardziej intensywne prace nad unowocześnianiem stacji postojowych. W efekcie podniesiony zostanie standard obsługi taboru i zoptymalizowanie przygotowania pociągów do tras.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5