Przewoźnik kolejowy z Grupy Lotos ogłosił przetarg na dziesięć czteroosiowych lokomotyw elektrycznych. Pojazdy mają być jednosystemowe, ale wyposażone w spalinowy silnik dojazdowy. Termin składania ofert upływa 27 grudnia.
Wymagana moc ciągła silników elektrycznych to 5000 kW, a silnika spalinowego – 320 kW. Lokomotywy mają być w stanie prowadzić pociągi o masie do 3200 ton. Maksymalna prędkość eksploatacyjna ma wynosić co najmniej 160 km/h. Inne oczekiwane parametry to: minimalna siła przy rozruchu na suchych szynach (300 kN), minimalny promień skrętu (100 m) oraz masa (nie więcej, niż 80 ton).
95% punktów w przetargu można uzyskać za cenę. Pozostałe 5% zależy od ewentualnego skrócenia terminu dostawy. Postępowanie będzie podzielone na dwa etapy: w pierwszym oferenci złożą ofertę merytoryczną i wstępną propozycję ceny. Ci z nich, którzy spełnią wymagania zamawiającego, zakwalifikują się do drugiego etapu, polegającego na negocjacji ceny.
Lotos Kolej oczekuje dostarczenia nowych elektrowozów na bocznicę Rafinerii Gdańskiej. Obowiązkiem producenta będzie też uzyskanie koniecznych zezwoleń oraz wykonanie przeglądów poziomu P1 i P2.
Ostatnie lata są dla Lotos Kolej czasem intensywnych zmian. Oprócz odnowy taboru (zarówno
trakcyjnego, jak i
wagonowego) przewoźnik jest w trakcie
fuzji z Orlen Koltrans. Proces ten ma rozbudować potencjał Lotos Kolej i zwiększyć jego udział w rynku. Ubiegły rok był dla spółki
rekordowy pod względem pracy przewozowej, która wyniosła prawie 5,6 mld tonokilometrów.