PKP Intercity poszukuje wykonawcy naprawy na czwartym poziomie utrzymania dziesięciu spalinowych lokomotyw manewrowych SM42. Z kolei 5 spalinowych lokomotyw liniowych serii 754, do prowadzenia pociągów po niezelektryfikowanych liniach, udostępnią Koleje Czeskie.
W części pierwszej właśnie ogłoszonego przetargu PKP Intercity zleci wykonanie naprawy sześciu SM42 w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy na wykonanie prac, a w drugiej – naprawę czterech takich lokomotyw w takim samym czasie. Przy czym czas trwania naprawy jednej lokomotywy nie może przekroczyć 65 dni roboczych. O wyborze wykonawcy prac zdecyduje w 80% cena, a w 20% okres gwarancji i rękojmi. Oferty w przetargu można składać do 10 stycznia 2020 roku. Przetarg jest ponowiony, podobny był już ogłaszany
w ostatnim kwartale 2019.
Z kolei w przetargu na dzierżawę siedmiu lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej, zgłosił się tylko jeden oferent. To Ceske Drahy, które obecnie, obok Kolei Słowackich, udostępniają PKP Intercity także wagony pasażerskie. Jednak Koleje Czeskie mogą wypożyczyć polskiemu operatorowi
jedynie 5, a nie 7 spalinowozów. Obecnie PKP Intercity uznało ofertę za ważną i podlegającą rozważeniu, czekamy więc jedynie na podpisanie umowy między partnerami.
Obecnie PKP Intercity poszukuje także dostawcy dziesięciu
nowych lekkich lokomotyw manewrowych.